اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه عکس خانه‌ فرهنگ گیلان خبر داد

فراخوان نمایشگاه گروهی عکس خانه‌ فرهنگ گیلان

مدیر گروه عکس خانه‌ فرهنگ گیلان از نخستین فراخوان نمایشگاه گروهی عکس این خانه خبر داد.

فراخوان نمایشگاه گروهی عکس خانه‌ فرهنگ گیلان

سید حسین حدائقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری نمایشگاه گروهی عکس خانه فرهنگ گیلان اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه پویایی جریان عکاسی استان، ارتقای دانش بصری، گردآوری آثار ارزشمند عکاسی، حضور عکاسان جوان در کنار پیشکسوتان و ترویج فروش آثار عکاسی است.

وی درباره شرایط شرکت در نمایشگاه گروهی عکس خانه فرهنگ گیلان افزود: شرکت برای تمام هنرمندان گیلانی آزاد است.

مدیر گروه عکس خانه‌ فرهنگ گیلان، موضوع و سبک عکاسی را  آزاد خواند و گفت: عکاسان می‌توانند بهترین آثار خود را ارسال کنند.

وی، با بیان اینکه عکس‌ها در سایز 70×50 چاپ و روی شاسی ارائه می‌شود، ادامه داد: هر هنرمند می‌تواند حداکثر چهار عکس با فرمت jpg و با کیفیت dpi 200 روی CD  تهیه و با پست پیشتاز به آدرس خانه‌ فرهنگ گیلان ارسال یا به ‌صورت حضوری تحویل خانه‌ فرهنگ دهد.

حدائقی، با اشاره به اینکه تعداد آثار منتخب با توجه به فضای گالری خانه‌ فرهنگ گیلان تعیین می‌شود، تصریح کرد: ضروری است به همراه فایل‌های ارسالی اطلاعات خود را از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، رزومه هنری، شماره‌ تلفن همراه و ثابت، ایمیل و عکس پرسنلی را ذکر کرد.

وی ذکر هر اثر اطلاعاتی مانند عنوان اثر، مکان گرفته شده‌ عکس و قیمت را ضروری دانست.

این مسئول خاطرنشان کرد: گروه عکس امیدوار است تا شاهد همراهی عکاسان توانمند گیلانی در ترویج فرهنگ فروش آثار عکاسی باشد بنابراین در صورت تمایل عکاسان، امکان فروش آثار در زمان برپایی نمایشگاه به نفع هنرمند صاحب اثر فراهم می‌شود ضمن اینکه 30 درصد قیمت فروش  متعلق به خانه‌ فرهنگ گیلان و بقیه متعلق به هنرمند می‌شود.

وی با بیان اینکه تعیین قیمت عکس با توافق کارشناسان گروه عکس و صاحب اثر انجام می شود، یادآور شد: در روز افتتاحیه با حضور عکاسان و علاقه‌‌مندان به هنر عکاسی عکس‌های منتخب توسط کارشناسان گروه عکس مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

حدائقی، مسئولیت اصالت آثار و رعایت قوانین کپی‌رایت عکس‌ها را به‌عهده‌ ارسال‌کنندگان دانست و تصریح کرد: در این زمینه هیچ مسئولیتی متوجه‌ خانه‌ فرهنگ نیست.

وی از صدور گواهی شرکت در نمایشگاه گروهی عکس خانه فرهنگ گیلان برای تمام شرکت‌کنندگان خبر داد.

مدیر گروه عکس خانه‌ فرهنگ گیلان، با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه الزامی نیست، متذکر شد: کسانی‌ که به دلیل دوری مسافت قادر به حضور در خانه‌ فرهنگ نیستند می‌توانند تنها با ارسال آثارشان در نمایشگاه شرکت کنند و گواهی شرکت در نمایشگاه برای این‌‌دسته از هنرمندان نیز ارسال می‌شود.

به گفته وی، هر هنرمند بابت شرکت در نمایشگاه مذکور ملزم به پرداخت مبلغ 10 هزار تومان است و مبلغ ورودی به‌همراه سی‌دی آثار باید به خانه‌ فرهنگ گیلان تحویل داده و یا از طریق پست ارسال شود.

حدائقی، هزینه‌ چاپ و آماده‌سازی عکس‌ها را 40 هزار تومان  عنوان کرد و افزود: این هزینه به‌عهده‌ هنرمند است ضمن اینکه هنگام چاپ، قیمت روز لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تمایل به چاپ عکس توسط گروه عکس خانه‌ فرهنگ، می‌توانند هماهنگ کنند.

این مسئول با بیان اینکه عکس‌ها در پایان نمایشگاه تحویل داده می‌شود، یادآور شد: تصمیم‌گیری درباره‌ مسایل پیش‌بینی نشده به عهده‌ برگزار کننده‌ نمایشگاه است و شرکت در نمایشگاه و ارسال CD به معنای پذیرفتن تمام شرایط نمایشگاه است.

وی درباره جدول زمان‌بندی ارسال عکس‌ها، متذکر شد: مهلت ارسال آثار 30 آبان امسال، اطلاع‌رسانی پنجم آذر و زمان برگزاری نمایشگاه 14 تا 24 آذر سال جاری است.

حدائقی، آدرس خانه‌ فرهنگ گیلان را رشت، انتهای ساغری‌سازان، کوچه‌ بلورچیان، بن‌بست سمیعی با تلفن 3254852 کد 0131 و آدرس پستی 4183796445 ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول