اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد اسلامی بردسیر:

سند توسعه فرهنگی بردسیر در حال تدوین است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بردسیر گفت: نخستین قدم برای توسعه فرهنگی شهرستان بررسی زیرساخت‌ها به منظور تدوین سند توسعه شهرستان است.

سند توسعه فرهنگی بردسیر در حال تدوین است

حسین اسحاقی امروز در گفت‌گوی تفصیلی با خبرنگار فارس در بردسیر با اشاره به تدوین سند توسعه فرهنگی شهرستان بردسیر اظهار داشت: این شهرستان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی و هنری بسیار گسترده‌ای دارد، اما به دلایلی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بردسیر تصریح کرد: نخستین قدم برای توسعه فرهنگی شهرستان بررسی زیرساخت‌ها به منظور تدوین سند توسعه شهرستان است که با استفاده از نظریات اساتید برجسته دانشگاهی در حوزه برنامه‌ریزی فرهنگی برای تنظیم این سند اقدام شده است با آماده شدن زیرساخت‌ها فعالیت‌های فرهنگی هم به سهولت قابل انجام است.

اسحاقی کمبود فضای فرهنگی در شهرستان بردسیر را یکی از بزرگترین مشکلات فرهنگی شهرستان دانست و گفت: تا راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری شهرستان، اداره ارشاد اقدام به تهیه محیطی برای فضای اداری خود می‌کند تا هنرمندان بتوانند حداقل از همین فضای موجود برای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

ترویج زندگی مبتنی بر هویت اسلامی

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد نشاط و امید فرهنگی در بین شهروندان نخستین برنامه‌ای که داریم، ترویج زندگی مبتنی بر هویت اسلامی است که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز در حوزه خانواده و مسائل اجتماعی است که به این مسئله با استفاده از اساتید و فرهیختگان این حوزه خواهیم پرداخت.

اسحاقی تاکید کرد: با برخوردهای غیر فرهنگی که با اصحاب فرهنگ و هنر صورت می‌گیرد به شدت مخالف هستیم و از تمام هنرمندان حمایت می‌کنیم.

وی از برگزاری شب شعر ولایت در چهارشنبه این هفته خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و از برنامه‌های اصلی اداره ارشاد بردسیر تعامل و همکاری با تمام نهادهای شهرستان به منظور توسعه فرهنگی شهرستان است.

کمبود موسسات قرآن و عترت در بردسیر

اسحاقی کمبود موسسات فرهنگی هنری و موسسات قرآن و عترت را از دیگر مشکلات شهرستان بردسیر دانست و عنوان کرد: برای این مسئله نیز برنامه‌ریزی‌هایی را انجام می‌دهیم و از اعتبارات قرآنی برای گسترش موسسات قرآنی در روستاها استفاده می‌کنیم.

وی از واگذاری امور فرهنگی به هنرمندان در شهرستان بردسیر خبر داد و بیان داشت: این امر منجر به حمایت از موسسات و هنرمندان و تشویق آنها برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌شود.

این مسئول رونق بخشی به فضاهای گفت‌و‌شنود فرهنگی و هنری در قالب رفتارها و الگوهای اسلامی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی پیش‌رو برشمرد و گفت: به پیروی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر اعتدال ما نیز به دنبال اعتدال فرهنگی هستیم.

اسحاقی عنوان کرد: چرا که وقتی اعتدال فرهنگی داشته باشیم، یعنی توسعه فرهنگی داریم به طور مثال در شهرستانی ما 12 هزار متر مربع فضای فرهنگی داریم به دلیل اینکه فلان شخص در فلان قسمت وزارتخانه مشغول بوده است، اما در آن شهرستان کسی نیست که عملا از آن فضا استفاده کند، تعطیل است.

بردسیر کمبود فضای فرهنگی دارد

وی افزود: در بردسیری که استعداد و ظرفیت و هنرمند آن وجود دارد، فضای فرهنگی لازم وجود ندارد و حتی ورزشکاران بردسیری برای انجام فعالیت‌های خود فضای لازم و مناسب ندارند.

وی همچنین اعتقاد به خرد جمعی و بلند مدت نگری و دوراندیشی را از دیگر برنامه‌های ایشان در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسیر دانست و گفت: کار فرهنگی مانند سایر اقدامات نیست که به سرعت نتیجه آن را مشاهده کنیم، بلکه نیاز به برنامه‌ریزی دراز مدت دارد و نتیجه آن در سال‌های بعد مشخص می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان اصلی‌ترین کانون‌های رشد و تربیت و پرورش هنرمندان متعهد اذعان داشت: ان‌شا‌ءالله بتوانیم یک تحول و ساماندهی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بردسیر فراهم آوریم که موجبات استواری، ماندگاری، انتقال و ترویج را فراهم آورد و روش‌های عملیاتی را در شهرستان به دنبال داشته باشد.

ضرورت راه‌اندازی موسسات فرهنگی و هنری در بردسیر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسیر با اشاره به اینکه بردسیر از نظر آموزش‌های هنری وضعیت مطلوبی ندارد و کلاس‌ها و موسسات و آموزشگاه‌های موجود پاسخگوی نیاز شهرستان نیست از تمام کسانی که مدارک مرتبط در این حوزه دارند، خواست تا با مراجعه به ارشاد و مشاهده شرایط در سایت ارشاد اقدام به ایجاد و راه‌اندازی موسساتی مطابق با نیازها و ظرفیت‌های شهرستان کنند.

اسحاقی در پایان از برگزاری جشن بزرگ عیدانه به مناسبت عید بزرگ غدیر در پارک ناظرزاده جنب اداره ارشاد در روز عید سعید غدیر خم خبر داد و از عموم مردم شهرستان برای شرکت در این جشن دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/80027/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول