اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای اداری سازمان فرهنگی پیشنهاد شد

تشکیل قرارگاه فرهنگی در شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز از تشکیل قرارگاه فرهنگی در این شهر خبر داد.

تشکیل قرارگاه فرهنگی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، محمدرضا هاجری اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه فرهنگی و تقسیم کارها زودتر به اهداف خود در حوزه فرهنگی می‌رسیم.

وی اضافه کرد: در آرمان‌شهر اسلامی انسان‌ها دارای دو بعد صورت و سیرت هستند که شهرها نیز از این دو بعد بهره می‌برند، اما در حال حاضر کمتر به سیرت شهرها پرداخته‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در ساخت مجتمع‌های بزرگ مسکونی فضای فرهنگی و مذهبی مناسب در نظر گرفته نشده است؛ از این رو شهروندان دچار مشکل شده‌اند.

هاجری ابراز داشت: لازمه اجرای برنامه‌های فرهنگی عمل کردن به‌موقع دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی به وظایف خود است.

وی تصریح کرد: فلسفه ذاتی شهرداری کار فرهنگی و ورزشی نیست، اما شهرداری شیراز به اندازه تمام سازمان‌ها و ادارات مربوطه در سطح شهر کار فرهنگی انجام داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز ابراز کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته و شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی با همدلی نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام کرده‌‌اند.

جایگاه ویژه مسائل فرهنگی در دور چهارم شورا

در ادامه شهردار شیراز با تأکید بر اینکه دوره چهارم شورای اسلامی شهر شیراز اهتمام ویژه‌ای برای اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد، اذعان کرد: اگر در این دوره شورا اقدامات شاخص فرهنگی انجام نشود، نباید انتظار داشت که در دوره‌های بعدی اقدام خاصی صورت گیرد.

مهندس علیرضا پاک‌فطرت افزود: در حال حاضر بسیاری از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر شیراز در کار فرهنگی دارای تجارب ارزنده هستند که این امر باعث توجه جدی آنان به این مقوله است.

شهردار شیراز با تأکید بر افزایش آموزش‌های شهروندی در فرهنگ‌سراها، گفت: دیوارنویسی، پرتاب زباله از خودرو به بیرون و ضعف در ارتباطات اجتماعی از جمله معضلات کلان‌شهر شیراز است که باید بیشتر بر روی آموزش آنها به شهروندان تأکید شود.

فطرت اذعان داشت: شهرداری شیراز در اجرای کار فرهنگی در سطح شهر نقش ویژه‌ای دارد، اما برای انجام اقدامات ریشه‌ای باید همگی به میدان بیایند که نقش روحانیت، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و تشکلات مردمی و مذهبی در این امر بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه فرهنگی در شیراز امری ضروری است چرا که با تشکیل آن، ترویج روزافزون امر به معروف را به دنبال دارد که این کار باعث شکل‌گیری جامعه‌ای زنده و پویا می‌شود.

شهردار سومین حرم اهل بیت (ع) با تأکید بر آموزش در سطح خانواده‌ها در فرهنگ‌سراها افزود: با تعامل سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و کار دسته‌جمعی می‌توان به هدف رسید.

پاک‌فطرت با بیان اینکه در حال حاضر سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز پرتحرک‌تر از گذشته شده است، تصریح کرد: خاضع و خاشع بودن از ارکان کار فرهنگی و و ترویج آن اساس کار است.

انتهای پیام/2448/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول