اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان البرز اعلام کرد

آغاز اجرای طرح نظارت بر عملکرد رانندگان خودروهای سنگین در البرز

رئیس پلیس راه استان البرز از آغاز اجرای طرح نظارت بر عملکرد رانندگان خودروهای حمل بار و وسائل نقلیه سنگین در محورهای این استان خبر داد.

آغاز اجرای طرح نظارت بر عملکرد رانندگان خودروهای سنگین در البرز

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس طرح کلان و بلند مدت پلیس راه در این استان که با هدف افزایش سلامت و ایمنی شهروندان در حال اجرا است، از ابتدای هفته جاری طرح نظارت بر عملکرد رانندگان خودروهای حمل بار در البرز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح، ماموران پلیس راه، اقدام به کنترل خودروهای حمل بار در این استان به ویژه محورهای برون‌ شهری می‌کنند و در صورت مشاهده تخلفات رانندگی با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی خواهند داشت.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: در زمان اجرای طرح فوق، ماموران پلیس موظف هستند که مدارک رانندگان این خودروها را به همراه مشخصات فنی وسائل حمل بار کنترل کرده و در صورت وجود نقص فنی در خودرو و یا مشکلات مربوط به مدارک راننده، از تردد خودروهای فوق جلوگیری کنند.

* رانندگی بیش از 9 ساعت با خودروهای حمل بار ممنوع است

اکبری افزود: یکی از قوانینی که برای سلامت و ایمنی شهروندان به ویژه رانندگان خودروهای حمل بار وجود دارد، این است که این رانندگان نباید بیش از 9 ساعت فعالیت کنند و در صورت مشاهده موارد تخطی از این قانون، ماموران پلیس با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اولویت‌های اصلی در طرح، کنترل فنی وسائل حمل بار است و باید این خودروها دارای معاینه فنی معتبر باشند.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: تمام وسائل نقلیه به ویژه خودروهای حمل بار باید دارای معاینه فنی معتبر و بیمه نامه بوده و همچنین رانندگان موظف به داشتن بارنامه و گواهی‌های معتبر حمل بار باشند.

اکبری بیان داشت: در صورت مشاهده خودروهای فاقد این مدارک، از تردد آنها جلوگیری شده و توقیف خواهند شد.

وی گفت: همچنین در زمان اجرای طرح فوق ماموران پلیس مشخصات فنی خودروها را از جمله لاستیک‌ها، سیستم نور خودرو و شیشه‌ها را مورد بازدید قرار داده و در صورتی که نواقصی در این زمینه‌ها مشاهده شود، حتی اگر خودرو دارای معاینه فنی باشد، باز هم از تردد این خودروها جلوگیری کرده و به پارکینگ منتقل خواهند کرد.

اکبری در پایان تاکید کرد: از موارد دیگری که در اجرای طرح نظارت بر عملکرد رانندگان خودروهای حمل بار در اولویت ماموران پلیس قرار دارد، رعایت سرعت بوده و اگر رانندگان از سرعت مجاز تخطی کنند، برخورد قاطع و قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/2302/ل40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول