اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور شهردار بوشهر:

بی‌توجی موجب نابودی بافت تاریخی بوشهر می‌شود

مشاور شهردار بوشهر گفت: بی‌توجهی ما باعث نابودی بافت تاریخی خواهد شد این در حالیست که اگر همت کنیم مسائل بافت تاریخی بسیار ساده است.

بی‌توجی موجب نابودی بافت تاریخی بوشهر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کولیوند صبح امروز در جمع اعضای شورای شهر بوشهر با بیان اینکه معماری برای بوشهر میراث ارزشمند ملی است، گفت: معماری ارزش‌های فرهنگی و هوشمندی یک قوم بوده و دغدغه اصلی مردم از بین رفتن این بافت‌های تاریخی است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان شهری مسائل بافت تاریخی را حل نکنند کارشان سخت می‌شود،  گفت: بی‌توجهی ما باعث نابودی بافت تاریخی خواهد شد این در حالیست که اگر همت کنیم مسائل بافت تاریخی بسیار ساده است.

کولیوند با بیان اینکه در درجه اول تامین نور مناسب از کارهای مهم است، گفت: با بزرگان مساجد همراه شده و محیط پیرامون مساجد برای عبور دسته‌جات در محرم را فراهم کنیم.

وی با  بیان اینکه کودکان با برخی مشکل برای رفتن به مدارس همراه هستند، افزود: طرح رفع خطر ویژه کودکان با ساماندهی پیرامون مدارس در دست بررسی قرار گیرد  تا کودکان در این مسیرهای ساخت و ساز دچار آسیب نشوند.

وی با بیان اینکه رطوبت در بوشهر بناهای زیادی را از پا در می‌آورد، افزود: طرح ارتقا سطح بهداشت محیطی و رفع خطر رطوبت از بناهای تاریخی بررسی شده تا جلوی این آسیب گرفته شود.

کولیوند با بیان اینکه بوی نامطلوبی اطراف این بناهای باستانی را گرفته است، گفت: با احداث و حفر چاه‌ها با توجه به سرچشمه فاضلاب در گام اول باید بوی بد را از بافت تاریخی دور کنیم.

وی با بیان اینکه ما نباید منتظر شق القمر باشیم، گفت: تمامی طرح‌های حفاظتی با مشارکت صورت گرفته و ما خواهان حفاظت بافت تاریخی در خدمت توسعه اقتصادی شهری هستیم.

کولیوند با بیان اینکه تا کنون 3 بافت فرسوده قدیم را بازسازی کرده‌اند، گفت: اگر بودجه ما را تامین کنید تا شب عید قول ترمیم 100 خانه فرسوده را خواهم داد.

در پایان صحبت‌های وی برزگرزاده رئیس شورا و آزاد شهرکی شهردار بوشهر قول مساعد همکاری را به وی دادند.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول