اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر:

بوشهری‌ها کمتر از یک ساعت در روز مطالعه می‌کنند

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: سرانه مطالعه در استان بوشهر 59 دقیقه و 13 ثانیه است.

بوشهری‌ها کمتر از یک ساعت در روز مطالعه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، صدرالله محتشم شامگاه یکشنبه در آیین معرفی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی عسلویه با قدردانی از محمودی فرماندار شهرستان عسلویه در تشکیل این جلسه و تبریک دهه امامت و ولایت به حاضرین به وضعیت کتابخانه‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: سرانه مطالعه در استان بوشهر 59 دقیقه و 13 ثانیه است.

وی افزود: شهر بوشهر به عنوان مرکز استان باید 48 کتابخانه داشته باشد که متاسفانه فقط یک کتابخانه دارد که آن هم موقوفه مرحوم مصلحیان است و این وضعیت حاصل کم‌لطفی برخی شهرداران استان در پرداخت نیم‌درصد حقوق کتابخانه‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: البته بعضی شهرستان‌ها مانند عسلویه و نخل تقی که از شهردارانی فرهیخته و فرهنگ‌دوست برخوردارند از این قضیه مستثنی هستند.

محتشم اضافه کرد: متاسفانه با اقتدار صنعتی می‌خواهیم اقتدار ملی به‌وجود بیاوریم و این در حالی است که فرهنگ ما در زیر سایه تمام تحولات و پیشرفت‌هاست و زیرساخت هر توسعه اندیشه، تفکر و فرهنگ است.

وی افزود: اگر این رویکرد ادامه پیدا کند که سبد اصلی بودجه صرف بیمارستان، سدسازی، پارک و سازه‌های مختلف شود مملکت در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرد و هیچ مولفه‌ای بازدارنده این سقوط نخواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: ما در معرض یک گردباد عظیم در حوزه فرهنگ هستیم و از معنویت‌گرایی به شدت به دنبال مادی‌گرایی و تجمل‌گرایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام دنیا با ایجاد بحران‌های سیاسی، بحران دین، بحران خانواده و بحران جنسی تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که این نظام و این ادبیات غنی و با فرهنگ وجود نداشته باشد ولی به مدد راهبری‌های عالمانه و هوشمندانه رهبری فرزانه در راس این نظام قدسی، دشمن را ناکام خواهیم گذاشت.

در این آیین احمد شاکرراد به عنوان رئیس کتابخانه‌های عمومی عسلویه معرفی شد.

انتهای پیام/2451/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول