اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

جشنواره تئاتر در همدان ماندنی شد/ آثار بخش بین‌الملل از محاسن جشنواره تئاتر کودک

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد گفت: تا زمانی که همدان متقاضی برگزاری جشنواره تئاتر کودک باشد، جشنواره در همدان خواهد ماند.

جشنواره تئاتر در همدان ماندنی شد/ آثار بخش بین‌الملل از محاسن جشنواره تئاتر کودک

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر یکشنبه در یک روز مانده به پایان بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در همدان حضور یافت.

قادر آشنا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: خوشحالم که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به شکل خوب و با همراهی صمیمانه استان همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندان مطرح ایران و دنیا در این جشنواره نشان از بلوغ کار است، یادآور شد: کارهای جشنواره بیستم به نسبت خوب و با کیفیت مطلوب است و آثار نمایشی بخش بین‌الملل بارزترین وجه را نسبت به سال‌های قبل داشت.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: کارهای بین‌الملل به لحاظ کمی و کیفی و نکات دیگر جزو معدود جشنواره‌هایی است که دیده شده است به‌طوری که کارهای ایران در کشور خود دیده شدند.

به گفته وی، انتخاب آثار نمایشی آگاهانه بود و به لحاظ محتوا و مضامین کارها انتخاب شدند و این از محاسن بسیار خوب این جشنواره است.

آشنا با بیان اینکه یک پای انتخاب آثار در کل بخش‌ها دبیر جشنواره است، خاطرنشان کرد: دبیر جشنواره نقش مهمی در انتخاب خوب آثار دارد.

وی در خصوص ابقا و یا تغییر شهرام کرمی دبیر جشنواره نیز گفت: بحث تنها دبیر جشنواره تئاتر کودک نیست بلکه دبیر جشنواره عروسکی و صاحبدلان که از جشنواره‌‌های معتبر هستند، را نیز داریم که دبیر آن را با تعامل با معاون وزیر انتخاب خواهیم کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت هنرمندان را بر ابقای دبیر جشنواره تأثیرگذار دانست و گفت: این کار دوجانبه است یکی اینکه خود شهرام کرمی تمایل بر ابقا داشته باشد و دیگر اینکه مجموعه تئاتر و معاون وزیر تصمیم بر تغییر یا ابقا داشته باشند که در مورد همه این‌ها باید نتیجه‌گیری شود.

وی در خصوص ماندگاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان نیز بیان داشت: تا زمانی که همدان متقاضی برگزاری جشنواره  باشد، تئاتر کودک و نوجوان در همدان خواهد ماند.

آشنا در پایان سخنانش تصریح کرد: بنده در جاهای دیگر نیز مدیریت کرده‌ام اما همدان میزبان خوبی برای جشنواره تئاتر کودک است.

انتهای پیام/89003/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول