اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک هنرمند عرصه تئاتر:

تئاتر کودک و نوجوان را باید از بی‌برنامگی نجات داد

یک هنرمند عرصه تئاتر با بیان اینکه باید تئاتر کودک و نوجوان را از بی‌برنامگی نجات دهیم، گفت: توجه به این مهم زمینه تقویت این حوزه را فراهم می‌کند.

تئاتر کودک و نوجوان را باید از بی‌برنامگی نجات داد

عباس دوست‌قرین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تئاتر در رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان اثر بسزایی دارد، اظهار داشت: باید زمینه را برای بهره‌مندی بیشتر افراد به خصوص کودکان و نوجوانان از این هنر زنده و مؤثر مهیا کرد.

وی نقش تئاتر در تحول شخصیت کودک را بسیار اثرگذار دانست و افزود: کودکی که در سالن‌های نمایش حضور می‌یابد با دیدن تئاتر می‌تواند اطلاعات و دانسته‌های مختلفی را به دست آورد.

این هنرمند عرصه تئاتر گفت: از سوی دیگر باید این مهم را در نظر داشت که کودک با دیدن تئاتر، با انجام کار جمعی آشنا می‌شود چون تئاتر را می‌توان، یک نوع بازی گروهی قلمداد کرد.

وی تقویت فرهنگ دیدن تئاتر را یکی از ملزومات جامعه دانست و گفت: شهر تاریخی و فرهنگی همدان در این زمینه وضعیت خوبی دارد اما باید نسبت به تقویت آن فعالیت بیشتری داشت.

دوست‌قرین اجرای موفق تئاتر و ارائه آثار نمایشی خلاقانه و جذاب را یکی از عوامل گرایش مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به سوی تئاتر دانست و بر لزوم توجه به این مهم تأکید کرد.

وی با اشاره به شعار امسال جشنواره تئاتر با عنوان «تئاتر و خانواده» گفت: دیدن تئاتر در کنار خانواده، امتیازات بسیاری دارد که از آن میان می‌توان به ایجاد حس دوستی بیشتر بین والدین و فرزندان اشاره کرد.

این هنرمند عرصه تئاتر با بیان اینکه باید در نوع نگاه به تئاتر کودک تغییراتی بدهیم، تفکیک سنی تئاتر کودک، نوجوان و خردسال را اتفاق خوبی دانست.

وی گفت: برای اجرای کار موفق باید، مخاطب‌شناسی داشته باشیم که این کار، مستلزم انرژی و گذاشتن وقت برای کودکان و نوجوانان است.

دوست‌قرین با بیان اینکه باید تئاتر کودک و نوجوان را از بی‌برنامگی نجات دهیم، ابراز کرد: توجه به این مهم زمینه تقویت این حوزه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول