اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان:

32 درصد تجارت خارجی کشور از خوزستان است

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: 32 درصد تجارت خارجی کشور از خوزستان است.

32 درصد تجارت خارجی کشور از خوزستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اسماعیل عامری گلستان ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از صادرکنندگان، فعالان اقتصادی و خادمان صادرات در سالن همایش‌‌های باشگاه گلستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: خوزستان همه شرایط لازم برای تبدیل شدن به استان صادرات محور کشور را داراست.

وی افزود: وجود شش بندر با ظرفیت بیش از 50 میلیون تن تخلیه و بارگیری، پنج فرودگاه، دسترسی به آب‌های آزاد جهان و قرارگرفتن در کنار کشورهای حوزه خلیج فارس امکانات مهمی را برای این منظور در خوزستان ایجاد کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان ادامه داد: 32 درصد از تجارت خارجی کشور از استان خوزستان در حال انجام است و این در حالی است که تنها نیمی از ظرفیت استان خوزستان در این بخش مورد استفاده قرار گرفته است.

عامری گلستان تصریح‌کرد: در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی هم‌اکنون یک‌صد طرح با یک هزار و 163 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 7 هزار و 843 فرصت شغلی مستقیم در کنار 12 هزار و 906 فرصت شغلی غیرمستقیم در منطقه طراحی شده است.

وی اضافه‌کرد: با این وجود هنوز اعتقاد داریم منطقه آزاد اروند رسالت خود را به نحو مطلوب انجام نداده است چراکه  این منطقه می‌تواند تاثیرات بسیاری زیادی را در حوزه تجارت خارجی داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان خاطرنشان‌کرد: بزرگ‌ترین ضربه‌ای که صادرات کالای کشور از آن زیان زیادی دیده کاهش کیفیت کالاهای صادراتی پس از یافتن بازارهای مناسب و تاخیر تولیدکنندگان در تحویل کالا به خریداران خارجی است.

عامری گلستان افزود: در این راستا از همه تولیدکنندگان می‌خواهیم تا نسبت به کیفیت کالاهای صادراتی خود توجه ویژه کرده و آن‌را کاهش ندهند.

وی تصریح‌کرد: مشکلات در حوزه صادرات وجود دارد اما کارها و زیرساخت‌های خوبی نیز برای توسعه تولید و صادرات نیز در منطقه انجام و فراهم آمده است.

انتهای پیام/72008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول