اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختیاری خبر داد

صادرات 112 میلیون دلاری غیرنفتی از چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 112 میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شد.

صادرات 112 میلیون دلاری غیرنفتی از چهارمحال و بختیاری

رحمان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 112 میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به عمده کالاهای صادراتی این استان، گفت: سیمان، فرش، گلیم و گبه، موکت، بادام، کاشی و سرامیک، آب معدنی، غذای ماهی، پرنده‌های زینتی، ماهی قزل آلا، لوازم خانگی برقی، مخزن گاز، سنگ‌های تزئینی و روغن خوراکی از عمده کالاهای صادراتی استان محسوب می‎شود.

کرمی ادامه داد: کالاهای صادراتی استان عمدتا به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، امارات عربی متحده، تاجیکستان، هند، آلمان، ارمنستان، مالزی و عربستان صادر می‏شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختیاری بر ضرورت معرفی بیشتر محصولات واحدهای تولیدی استان به بازارهای مصرف داخلی و هدف خارج از کشور تأکید کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی خوشه‌های صادراتی و تلاش در راستای اعطای مشوق‌های صادراتی از برنامه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات برای صادرکنندگان و تولید کنندگان فرش دستباف باتوجه به سلایق مشتریان، صادرات فرش دستباف به بازارهای جدید از دیگر این برنامه‌‎های اجرایی محسوب می‎شود.

کرمی اعزام هیئت‌های تجاری از استان به کشورهای هدف را از دیگر این اقدامات برشمرد و گفت: چهارمحال و بختیاری متولی اعزام هیئت‌های تجاری ایران به دو کشور هندوستان و سلیمانیه و اربیل عراق است.

انتهای پیام/68001/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول