اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

جشن پیوند اولیا و مربیان در کرمان برگزار شد + تصاویر

جشن پیوند اولیا و مربیان همزمان با مدارس سراسر کشور در دبیرستان دخترانه شاهد کرمان برگزار شد.

جشن پیوند اولیا و مربیان در کرمان برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جشن پیوند اولیا و مربیان پیش از ظهر امروز در دبیرستان دخترانه شاهد کرمان برگزار شد.

در این مراسم معاون استاندار کرمان، جانشین فرماندهی انتظامی کرمان، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونان مدیرکل آموزش و پرورش و خانواده‌های دانش‌آموزان حضور داشتند.

عاطفه عطایی فرزند شهید در این مراسم به قرائت دل‌نوشته خود به مناسبت این روز پرداخت و به خانواده تاکید داشت که به حرمت و پاسداشت خون شهدا در تربیت فرزندان خود دقت و وقت لازم را داشته باشند تا جامعه فراهم ظهور ولی‌عصر (عج) شود.

در محوطه دبیرستان دخترانه شاهد بنرهایی از سوی انجمن اولیا و مربیان این مدرسه به چشم می‌خورد که در آن نوشته شده بود «بیایید با آموزه‌های خود قدم‌های مؤثرتری برای تربیت بهتر فرزندانمان برداریم»، « تحول در آموزش و پرورش کار اساسی و بنیادی است.»

در این مراسم گروه سرود دختران شاهد قطعه زیبایی را به مناسبت این روز اجرا کردند و نمایشگاهی با غرفه‌های بهداشت، عکس شهدا، معرفی دانش آموزان برتر و ... به همت انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دخترانه شاهد برپا شده بود که در پایان مراسم از زحمات اعضای انجمن اولیا و مربیان تقدیر و به افراد شایسته هدایایی تقدیم شد.

مهدی ادهمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک استان کرمان در این مراسم با تقدیر از دانش‌آموزان نمونه و افتخارآفرین ناحیه یک اظهار داشت: در دهه ولایت و امامت باید منویات ولی امر مسلمانان را در جامعه شیعه گسترش دهیم.

وی با اشاره به هفته جاری که با عناوین هفته اولیا و مربیان، بهداشت و روان و تربیت بدنی نامگذاری شده است، گفت: باید به مناسبت این هفته نهایت استفاده را از ظرفیت‌های موجود انجام دهیم.

ادهمی تصریح کرد: در ناحیه یک کرمان شورای معاونان بر این موضوع واقف هستند که اگر از ظرفیت فکری و تدبیر اولیا استفاده کنیم در انجام امور خیر و برکت و پیشرفت را شاهد هستیم.

وی افزود: دانش‌آموزان ناحیه یک کرمان نه تنها در المپیادها و مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ... بلکه در کنکور نیز خوش درخشیدند و از بین هر 10 المپیاد 9 برگزیده المپیاد مربوط به افتخارآفرینی دانش‌آموزان ناحیه یک کرمان است.

ادهمی از کسب بالاترین نمرات توسط دانش‌آموزان ناحیه یک خبر داد و گفت: در امتحانات نهایی همیشه دانش‌آموزان ناحیه بالاترین نمرات را تصاحب کردند.

ابراهیم شیخ‌بهایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم فضای معنوی و علمی دبیرستان دخترانه شاهد را ماحصل تلاش و تربیت اولیایی دانست که خدمات ارزنده‌ای را با تربیت شایسته فرزندانشان به جامعه عرضه داشتند.

شیخ‌بهایی اظهار داشت: همه ساله 24 مهر یک روز به یاد ماندنی در تقویم آموزش و پرورش است که به پیوند مقدسی با دانش‌آموزان، اولیا و مربیان شهرت دارد و تمام مجموعه دست‌اندرکار آموزش و پرورش را در بر می‌گیرد.

وی افزود: امسال به‌ دلیل تقارن با عید سعید قربان و تعطیل بودن مدارس ناچار به برگزاری جشنی در این روز شدیم که با هماهنگی در کل کشور صورت گرفته است و همزمان در مدارس استان‌های دیگر این جشن نمادین برپا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه در امر تعلیم و تربیت اولیا را رفیق خود می‌دانیم، نه رقیب، عنوان کرد: هرکجای دنیا که دانش‌‌آموز و آموزش و پرورشی وجود دارد، لازمه پیشرفت و ثمره‌دهی به جامعه حضور پرشور والدین در کنار فرزندان و همراهی با مدارس است.‌

وی افزود: تاکنون به لطف خداوند توفیق استفاده از تدابیر و پیشنهادهای سازنده اولیا را در پیشرفت نظام آموزش و پرورش شاهد بودیم.

شیخ‌بهایی در پایان سخنانش به خواندن بیانیه علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش که وی وضعیت موجود جامعه را نتیجه تربیت دیروز خانواده‌ها عنوان کرده بود،تأکید کرد.

فانی در این بیانیه با اشاره به اینکه آینده یافتنی نیست، بلکه ساختنی است، تلاش و مساعدت اولیا و مربیان را لازمه ساختن جامعه‌ای مبتنی بر مبانی و ارزش‌های دینی بیان کرده بود که برای تحقق اهداف تحولی و دستیابی به حیات طیبه، توسعه نیروی انسانی با تجربه و ایجاد محیطی بانشاط نیازمند هم‌اندیشی میان اولیا و مربیان است.

وزیر آموزش و پرورش مشارکت مردم در توسعه‌های آموزش و پرورش را مملو از حرکت‌های خودجوش و داوطلبانه توصیف کرد که در صورت بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان می‌توان در نظام تعلیم و تربیت کشور پیشرفت مؤثر و سازنده‌ای را آغاز کرد.

وی تعامل و مشارکت هدفمند اولیا و مربیان را به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش در کارکردهای مطلوب مؤثر دانست که با همیاری خود موجبات کاهش هزینه‌ها را فراهم می‌سازند و خانه و مدرسه را دو بستر آموزشی برای تاثیرگذاری در تربیت و ارائه افراد به جامعه برشمرده بود.

در این مراسم کریم مهرشاد معاون استانداری کرمان نیز با اشاره به احادیثی بیان داشت: در قبال هر دارایی و ارزش‌هایی که خداوند در اختیار ما می‌گذارد،مسئول هستیم و روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

وی فرزندان را یکی از دارایی‌های زندگی دانست که برای تربیت صحیح و تحویل وی به جامعه هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست.

مهرشاد ابراز داشت: این هفته باید سرمشقی برای والدین باشد تا رفتار اساسی و بهینه خود برای فرزندانشان را تنظیم کنند و لازمه پیوند با دانش‌آموزان افزایش دانش است.

وی افزود: حضرت علی (ع) فرمودند که فرزندان خود را با آداب زمان خود تربیت کنید که این جمله را باید مدنظر داشته باشیم، زیرا نمی‌شود که با دنیای امروز بر اساس موارد تربیتی 40 سال قبل با فرزند خود رفتار کنیم.

معاون استاندار کرمان تصریح کرد: فرزند امروز جامعه امروز را می‌بیند و باید با روش‌ها و امکانات امروزی زندگی خود را ادامه دهد و نمی‌شود از او توقع داشت که مانند فرزندان دیروز رفتار کند.

مهرشاد انجمن‌های اولیا و مربیان را از زیرساخت‌های ارزشمند در نظام آموزش و پرورش کشور خواند و عنوان کرد: با ارزش‌ها و اصول‌های دینی باید دارایی‌‌های جامعه را پاسداری کنیم و ارزشمندانه تحویل نسل بعد بدهیم و اگر می‌خواهید که فرزند شما اولیای خوبی برای فرزندش باشد، باید در تربیت وی بکوشید.

وی خطاب به دانش‌‌آموزان ابراز داشت: در جامعه امروز امرار معاش و تامین هزینه‌های زندگی به دلیل اعمال فشارهای دشمن سخت شده است، اما شما باید سطح توقعات خود را در حدودی تعیین کنید که برآوردن آن در توان والدین شما باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به علم روز و گوش به فرمان رهبر حکیم و بصیر بودن می‌توانیم از پله‌های سخت جامعه عبور کنیم و با عمل به سه خواسته ایشان در تهذیب، تحصیل و ورزش مجاهدت داشته باشیم.

وی از دانش‌آموزان درخواست داشت که سربازان قوی، مطمئن و قابل اعتمادی برای نائب امام زمان (عج) باشند و با رفتار و اعمال خود موجبات شادی ارواح شهدا و امام شهدا را فراهم کنند.

----------------------------

گزارش از فروغ بوستانچی

عکس از محسن رجب‌پور

----------------------------

انتهای پیام/80028/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول