اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

بهره‌مندی بیش از 150 هزار نفر از آموزش‌های انجمن اولیا و مربیان در قم

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: بیش از 150 هزار نفر از اولیا در سال گذشته از آموزش‌هایی با عناوین آموزش خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تربیت دینی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی بیش از 150 هزار نفر از آموزش‌های انجمن اولیا و مربیان در قم

علی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: 24 تا 30 مهر به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان است که پیوند اولیا و مربیان تهذیب نفس و احیای سنت نبوی، نقش خانواده در ایجاد جامعه سالم و با نشاط از جمله عناوبنی است که برای ایام هفته اولیا و مربیان انتخاب شده است.

وی خانواده، ورزش و سلامت،‌ ارتباط خانواده و رسانه ملی، نقش انجمن‌های مدارس در توسعه کمی و کیفی آموزش‌های رسمی و غیر رسمی، خانواده و تربیت دینی فرزندان و والدین و تحول در آموزش و پرورش را از عناوین دیگر هفته پیوند اولیا و مربیان ذکر کرد.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: شعار امسال هفته پیوند اولیا و مربیان با عنوان تدبیر در تعلیم و تربیت تعامل اولیا و مربیان رشد و شکوفایی دانش‌آموزان انتخاب شده است.

یوسفی از برگزاری همایش استانی هفته اولیا و مربیان در روز 28 مهر خبر داد و افزود: این همایش در هنرستان فدک واقع در شیخ‌آباد، 16 متری ولیعصر با حضور جمعی از اولیا و مدیران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدارسی که بیش از 10 نفر جمعیت داشته باشند، دارای شورای انجمن اولیا و مربیان هستند و این شورا ترکیبی از اولیای دانش‌آموزان و مربیان مدرسه است و با یکدیگر برای برنامه‌ریزی تعامل دارند.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهداف انجمن اولیا و مربیان گفت:‌ جلب توجه اولیای دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه نسبت به مسائل دینی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و مشاوره‌ای از جمله اهداف این انجمن است که سبب می‌شود خانه و مدرسه به اهداف متعالی در نظام جمهوری اسلامی دست یابد.

وی عنوان داشت: ایجاد و تحکیم پیوند انسانی‌، عاطفی، اخلاقی و اجتماعی بین اولیای دانش‌آموزان و مربیان مدارس یکی دیگر از وظایف انجمن اولیا و مربیان است.

یوسفی تصریح کرد:‌ بهره‌گیری هر چه بیشتر از روحیه تعاون اولیای دانش‌آموزان، خیران و تهیه امکانات آموزشی و پژوهشی مدرسه مانند کارگاه‌ها، برنامه‌های فناوری اطلاعات، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، نمازخانه‌ها،‌ فضاهای ورزشی از مزایای دیگر انجمن اولیا و مربیان است.

وی ادامه داد: تعامل بین اولیا و مربیان و نظارت هر چه بهتر بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و مشارکت مالی اولیا از عملکردهای دیگر انجمن اولیا و مربیان است.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد:‌ بیش از 150 هزار نفر از اولیا در سال گذشته از آموزش‌هایی با عناوین آموزش خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و تربیت دینی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: بیش از 10 هزار نفر از اولیا در زمینه آموزش فرزندپروری، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از اعتیاد در 40 دبیرستان در سال گذشته شرکت کردند و جلسات پرسش و پاسخ با حضور  استادان کشوری برای 3 هزار و 500 نفر از اولیا برگزار شد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر از دانش‌آموزان روزانه از سرویس ایاب و ذهاب استفاده می‌کنند گفت: سرویس ایاب و ذهاب جزو وظایف ذاتی آموزش و پرورش نیست.

وی عنوان داشت: نظارت اولیا بر رفت و آمد سرویس مدارس بسیار مهم و کلیدی است و همچنین رانندگانی که سرویس‌های دانش‌آموزی را متکفل هستند باید توجه کنند که امانت سنگینی بر عهده آنها است.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: این سرویس‌ها را به عنوان مدرسه سیار و کوچک نامگذاری می‌کنند که امیدواریم با تعامل شهرداری و راهور خدمات مطلوبی در این بخش ارائه شود.

انتهای پیام/78003/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول