اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ اعلام کرد

احیای جایگاه ولایت عامل بازدارنده از انحرافات مختلف در جامعه

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: احیای جایگاه ولایت عامل بازدارنده از انحرافات مختلف در جامعه است.

احیای جایگاه ولایت عامل بازدارنده از انحرافات مختلف در جامعه

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هفته ولایت حلقه اتصال دو عید بزرگ قربان و غدیر خم است و لازم است با بزرگداشت این ایام جایگاه ویژه امامت و ولایت بیش از پیش در جامعه تبیین شود.

وی با استناد بر روایاتی از پیامبر اکرم(ص) بر اهمیت ولایت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر جایگاه ولایت در جامعه به درستی بازگو نمی‌شد،‌اکنون اثری از دین اسلام در جامعه وجود نداشت.

باقری با اشاره به رفتار ناشایست برخی اسلام‌مآبان عصر کنونی، گفت: امروزه اسلام به عنوان بازیچه و دستاویزی برای پیشبرد اهداف و مقاصد شوم خود در دست افراد تبدیل شده است.

امام جمعه شاهین‌دژ در این راستا به موضوع نکاح جهادی که امروزه توسط وهابیت به جریان در آمده اشاره کرد و گفت: در هیچ دینی مجوز انجام چنین اعمال ناشایستی وجود ندارد و چنین جریان‌های انحرافی نه تنها خود ناشی از فاصله گرفتن افراد از امامت و ولایت بوده، بلکه با هدف ایجاد فاصله میان مسلمانان با ولایت تدوین شده است.

وی بر لزوم تمسک به قرآن برای رفع نیازهای جامعه بشری تأکید کرد و گفت: آرمان‌ها و اهداف قرآن همواره پاسخگوی نیازهای جوامع بشری است، اما نکته مهم اهمیت وجود امامت برای تفسیر مفاهیم والای قرآنی است.

باقری بر لزوم اجرای برنامه‌های مناسب برای بزرگداشت این ایام و رساندن پیام غدیر به گوش نسل جوان تأکید کرد و افزود: برنامه‌های متعددی در شهرستان شاهین‌دژ همگام با دیگر نقاط استان تدوین شده و در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: احیای جایگاه ولایت در جامعه می‌تواند از بروز انحرافات و گسترش آنها در جامعه جلوگیری کند.

انتهای پیام/61006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول