اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز خبر داد

برگزاری مراسم شب شعر ولایت هم‌زمان با عید غدیر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز گفت: برنامه شب شعر ولایت هم‌زمان با ایام عید سعید غدیر و دهه ولایت در نطنز برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم شب شعر ولایت هم‌زمان با عید غدیر

علی مشربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز به اهمیت بزرگداشت دهه ولایت و عید غدیرخم اشاره کرد و اظهار کرد: واقعه غدیرخم آبروی شیعیان است.

وی با تاکید بر اینکه شیعیان دین اسلام با واقعه غدیرخم زنده هستند، افزود: غدیرخم سند حقانیت اهل بیت و سند حقانیت شیعه است.

دبیر ستاد بین المللی غدیر نطنز با تاکید بر اینکه غدیرخم حادثه مقطعی و گذرا نیست، تصریح کرد: غدیرخم آغاز یک فرهنگ تفکر و اندیشه است.

وی اضافه کرد: واقعه غدیرخم در بین جهانیان در طول تاریخ از ابتدا تا قیامت ماندگار است.

مشربی با بیان اینکه قرآن کریم در چند آیه به واقعه غدیرخم پرداخته است، افزود: واقعه غدیرخم از متن قرآن کریم به شیعیان دین اسلام پند می‌آموزد.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با زنده نگه داشتن واقعه غدیرخم در ذهن جوانان و در حد امکان به احیای این واقعه بپردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز به وظیفه مسلمانان در جاری کردن فرهنگ ولایت در جامعه اشاره کرد و افزود: باید با تفکر فکری و اعتقادی در جامعه به این امر مهم توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و خانواده‌ها باید تلاش کنند اهل بیت، واقعه غدیرخم و حضرت علی (ع) را به مردم و جوانان بشناسانند، افزود: با این اتفاق وقایع تاریخ، نشانه‌ها و صحنه‌های آن در متن زندگی مردم قرار می‌گیرد.

مشربی در ادامه در مورد برنامه‌های دهه ولایت و امامت شهرستان نطنز گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده مراسم شب شعر غدیر توسط شاعران ولایی شهرستان نطنز و بادرود برگزار می‌گردد.

وی طرح مباحث معرفتی پیرامون پیام‌های غدیر، خطبه خوانی غدیر، قرائت زیارت امین‌الله، تجلیل از سادات، اجرای مراسم نورافشانی و اطعام مردم را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت عنوان نمود.

مشربی در ادامه گفت: برگزاری مسابقات قصه غدیر ویژه دوره ابتدایی، توزیع لوح فشرده نسیم ولایت ویژه دوره متوسطه، اجرای مسابقات فرهنگی ویژه دانش آموزان، تجلیل از سادات فرهنگی را از برنامه‌های ادارات آموزش و پرورش بادرود و نطنز در ایام دهه ولایت برشمرد.

وی از دیگر برنامه‌های این دهه برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در کلیه امامزاده‌ها، پخش کتابچه‌های خطبه غدیر همراه با مسابقه، برگزاری دعای کمیل و ندبه در بقاع متبرکه، آذین بندی بقاع متبرکه، برگزاری جشن ولادت امام هادی(ع) در امامزاده سلطان حسین(ع)، برگزاری جشن غدیر در امامزاده آقا علی عباس، دیدار و قدردانی از خادمین و هیئت امنای سادات بر بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، غبارروبی از حرم مقدس امامزادگان‌، خطبه خوانی غدیر در بقاع متبرکه، برگزاری مسابقات قرانی در دهه ولایت عنوان کرد.

انتهای پیام/63025/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول