اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

آتش‎سوزی پارک ملی گلستان مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آتش‎سوزی پارک ملی گلستان مهار شده است و در حال حاضر آتش‎سوزی در سطح پارک ملی گلستان نداریم.

آتش‎سوزی پارک ملی گلستان مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی دقایقی پیش در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: خوشبختانه آتش‎سوزی پارک ملی گلستان مهار شده و در حال حاضر هیچ آتش‎سوزی در سطح این پارک وجود ندارد.

وی ادامه داد: در روز گذشته چند آتش‎سوزی نقطه‎ای هم داشتیم که با اقدام به موقع مهار شد.

سهل‎انگاری مسافران باز هم علت آتش‎سوزی بود

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: علت آتش‌سوزی سهل‎انگاری یک مسافر بوده که پس از روشن کردن آتش و ترک محل نسبت به خاموش کردن آتش اقدام نکرده است.

سمیعی ادامه داد: با توجه به بالا بودن دمای هوا در روز گذشته این آتش به مناطق مرتعی سرایت کرده و وسعت یافت.

وی در خصوص میزان خسارت وارده اعلام کرد: وسعت آتش‎سوزی کم بوده اما هنوز برآوردی برای میزان خسارت وارده انجام نشده است و پس از بررسی، میزان خسارت اعلام خواهد شد.

از روشن کردن آتش خودداری کنید

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: افرادی که از طبیعت استفاده می‎کنند از روشن کردن آتش در سطح جنگل خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش حتما نسب به خاموش کردن آن اقدام کنند تا با توجه به علاقه‎ای که همه مردم به طبیعت دارند سعی کنیم اتفاقی نیافتد که همه دچار زحمت، سختی و ناراحتی شوند.

بر اساس این گزارش از ساعت 14 روز گذشته بار دیگر پارک ملی گلستان دچار حریق شده بود که نیروهای امدادی به سرعت در محل حاضر شده و اقدامات لازم را آغاز کردند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول