اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

آتش‎سوزی «میناگل» گرگان منشأ انسانی دارد

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: آتش‎سوزی «میناگل» گرگان منشأ انسانی دارد و ممکن است برخی در آنجا به دنبال منافع شخصی باشند.

آتش‎سوزی «میناگل» گرگان منشأ انسانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ قاسم سمیعی صبح امروز در جمع اعضای کارگروه مدیریت بحران استان گلستان در خصوص علت وقوع آتش‎سوزی‎های تپه‎های «میناگل» گرگان و برخی و شهرهای دیگر اظهار داشت: برخی از این آتش‎سوزی‎ها ممکن است به دلیل سهل‎انگاری در خاموش کردن باقی‎مانده آتشی که خانواده‎ها برای تفریح در مناطق سبز و جنگلی روشن می‌کنند رخ می‌دهد باشد.

وی با بیان اینکه آتش‎سوزی‎های «میناگل» گرگان منشأ انسانی دارد و ممکن است در آنجا برخی به دنبال ایجاد شرایط و بستر مناسبی برای ساخت و سازها در سال‎های آینده باشند، ادامه داد: این موضوع هنوز به اثبات نرسیده اما شرایط وقوع حادثه به گونه‎ای است که دور از ذهن نیست که این آتش‎سوزی‎ها عمدی باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در خصوص اینکه چرا در آتش‌سوزی‎های سال جاری که برخی از آنها وسیع نیز بوده از بالگرد استفاده نکرده‎اید، گفت: استفاده از بالگرد در اطفاء حریق در مراحل بعدی است.

سمیعی با اشاره به اینکه بالگرد در استان مستقر است و برای پایش در حوادث از آن استفاده شده است، بیان کرد: در ابتدا ترجیح بر این است که با استفاده از ظرفیت انسانی و تجهیزاتی که در اختیار آنها قرار داده می‎شود برای اطفای حریق اقدام شود اما تا به امروز نیازی برای استفاده از آن نبود است.

لایه‎روبی 600 کیلومتر از رودخانه‎های استان در سال جاری

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه سیل نیز در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده که تدوین طرح جامع سیل نمونه‎ای از این اقدامات است.

سمیعی اضافه کرد: طرح جامع سیل یک نقشه راهی را برای استان مشخص کرده، به نحوی که امروز پروژه‎هایی که در حوزه آب منطقه‎ای، منابع طبیعی و به‎خصوص در حوزه آبخیزداری می‌خواهیم انجام دهیم همه باید در طرح جامع سیل شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه امسال حدود 600 کیلومتر از رودخانه‎های استان لایه‎روبی و چهار کیلومتر نیز دیواره سازی شده است، تاکید کرد: در سیلاب‎های شهری موضوع سرانه فضای سبز بسیار مهم است و در حال حاضر در این حوزه دچار مشکل هستیم.

وی اضافه کرد: وقتی در شهر سرانه فضای سبز استاندارد رعایت نشود با اندک بارش و یا شدت بارش، آبگرفتگی معابر را شاهد خواهیم بود.

عدم رعایت فضای سبز استاندارد علت آبگرفتگی معابر در بارش‎های شدید

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: جداولی که در حال حاضر در شهرهای استان طراحی شده توانایی انتقال بارش باران با شدت یافتن آن را ندارد.

سمیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرها به منازل مسکونی و ساخت و سازها بیشتر توجه شده است، افزود: در شهرهای استان گلستان زمین به صورت یک ایزوگام درآمده و به محض بارش باران و شدت گرفتن آن، باران فضایی را برای نفوذ به زمین ندارد و این بارش در سطح شهر حرکت و برای مردم مشکلاتی را ایجاد می‎کند.

سمیعی با تاکید بر اینکه انتظار می‎رود شهرداران نسبت به این موضوع حساس باشند و منافع آنی مردم و شهر را به منافع دراز مدت ترجیح ندهند، ابراز داشت: ایجاد پارک‎های محلی در شهرهای استان و به‎خصوص در مرکز استان احساس نیاز می‎شود و در صورت احداث این پارک‎ها باران به زمین نفوذ کرده و از وقوع آبگرفتگی در معابر جلوگیری می‎کند.

انتهای پیام/83004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول