اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خبر داد

تصویب طرح جامع مقابله با آتش‌سوزی در شیراز

فرماندار شیراز از تدوین و تصویب طرح جامع مقابله با آتش‌سوزی در این شهرستان خبر داد.

تصویب طرح جامع مقابله با آتش‌سوزی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، جواد زرین کلاه اظهار داشت: عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست سال‌ها است در فصول مختلف و به ویژه تابستان دچار حریق و آسیب‌های جدی می‌شوند در حالی که تقسیم وظایف بین دستگاه‌ها تدوین شده است، اما در صحنه عمل هماهنگی‌های کامل وجود ندارد و برخی از وظایف خود در این زمینه آگاهی ندارند.

وی تصریح کرد: بر اساس تبصره ذیل ماده 47 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در مواقع آتش‌سوزی، ماموران دولتی اعم از کشوری و لشکری و شهرداری‌ها  که در نزدیکی محل حریق باشند، در مقابل تقاضای ماموران جنگل‌بانی، نیروی انتظامی و بخشداری‌ها موظفند با تمام وسایلی که در اختیار دارند به اطفای حریق بپردازند.

رئیس ستاد بحران شیراز ادامه داد: بر اساس این قانون در طرح جامع مقابله با آتش‌سوزی در منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان، وظایف هر یک از دستگاه‌ها در هنگام حادثه مشخص شده است.

زرین کلاه پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، مناظر طبیعی و ... را ثروت‌های ملی پراهمیتی ارزیابی کرد و گفت: خشکسالی‌های اخیر اثرات بسیاری را بر روی این ثروت‌های خدادادی گذاشته است از این رو برای حفاظت از این گونه مناطق و منابع طبیعی لازم است برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی افزود: به دلیل اهمیت این‌گونه مناطق طرح جامعه مقابله با آتش‌سوزی در منابع طبیعی و محیط زیست تدوین شد و با اجرای آن به دنبال کاهش هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از آتش‌سوزی در این مناطق هستیم.

فرماندار شهرستان شیراز اضافه کرد: محوریت این طرح حفاظت و حراست از منابع طبیعی، ثروت‌های ملی و محیط زیست است که باید برای حفظ آنها با برنامه‌ریزی در مسیر مقابله با آتش‌سوزی این مناطق حرکت کنیم.

زرین کلاه بیان کرد: در این طرح با توجه به دغدغه‌های موجود در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست تلاش می‌شود تا کمبودهای موجود، شرح وظایف و عملکرد دستگاه‌ها در مواقع بحران معرفی شود و موضوعاتی مانند آموزش، مانورهای اطفای حریق، اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه آموزش نیروهای نظامی و انتظامی، سازمان‌های مردم‌نهاد، شوراهای اسلامی روستاها، معرفی روش‌های اطفای حریق و آموزش شهروندی در این زمینه و فرهنگ‌سازی در مقابله با آتش‌سوزی‌ها را مورد تاکید قرار داد.

رئیس ستاد بحران شهرستان شیراز در پایان اضافه کرد: زیرساخت‌های این طرح جامع است و نقش و وظایف هر یک از دستگاه‌ها را پیش از وقوع حوادث، هنگام حادثه و پس از مقابله با حادثه به‌خوبی مشخص کرده و در آن تمام نیازهای قابل پیش‌بینی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/2448/س/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول