اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری گیلان:

طرح هادی 350 روستای گیلان کامل نیست

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری گیلان با بیان اینکه 85 درصد روستاهای گیلان دارای طرح هادی هستند، گفت: اجرای طرح هادی در 350 روستای گیلان کامل نیست.

طرح هادی 350 روستای گیلان کامل نیست

سید عیسی مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت اجرای طرح هادی روستایی گیلان اظهار کرد: 85 درصد روستاهای گیلان دارای طرح هادی هستند.

وی، اجرای طرح هادی را به معنای ساماندهی بافت فیزیکی و کالبدی روستاها دانست و افزود: طرح هادی به سرمایه‌گذار فرصت جهت‌گیری برای سرمایه‌گذاری بهتر را می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری گیلان، با بیان اینکه بسیاری از روستاهای گیلان در زمینه بافت‌های روستایی عقب هستند، تصریح کرد:  اجرای طرح هادی در 350 روستای استان کامل نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از طرح‌های هادی بالا دست آماده نشده‌اند، افزود: طرح هادی در تمام ابعاد فضای روستایی تعیین کننده است.

مهدوی، اجرای خوب طرح‌ هادی روستایی را موجب جانمایی بهتر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و خاطرنشان کرد: طرح هادی فضای بهتر سرمایه‌گذاری روستایی را فراهم می‌کند.

وی، با بیان اینکه گیلان دارای حدود 2 هزار و 683 روستا است، یادآور شد: بالغ بر 39.67 درصد جمعیت گیلان یعنی 983 هزار نفر روستایی هستند.

این مسئول، ارتقای شاخص روستاها را ایمن‌سازی بافت روستایی ذکر کرد و متذکر شد: در برنامه چهارم احیا و توسعه بهره‌برداری اتفاق افتاد و هویت‌بخشی و رشد اقتصادی خوبی در این برنامه صورت گرفت.

وی، با تصریح بر اینکه در برنامه پنجم توسعه جهت‌گیری نظام به توسعه پایدار و همه‌جانبه روستاها رسید، خاطرنشان کرد: روستاها باید به جایگاهی که در برنامه پنجم پیش‌بینی شده است، برسند.

مهدوی، مهم‌ترین موضوع را توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها در قانون برنامه پنجم عنوان کرد و یادآور شد: روستاها باید به جایی برسند که توزیع عادلانه مسئله فرهنگی را داشته باشند.

وی، توسعه بخش کشاورزی را محور تمام برنامه‌ها در روستاها دانست و تصریح کرد: هر اتفاقی توسعه‌ای در روستاها باید با سرفصل‌های کشاورزی همراه باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری گیلان خاطرنشان کرد: گردشگری روستایی نیز باید با سرفصل‌های کشاورزی همراه باشد و هیچ بخشی در روستاها نباید بدون کشاورزی اتفاق بیفتد.

وی، توانمندسازی کشاورزان را مهم خواند و یادآور شد: کشاورزی روستایی باید از حالت سنتی خارج شود و تغییر کاربری کشاورزی نیز در روستاها تهدید است.

انتهای پیام/2300/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول