اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

تلاش برای فرونشاندن حریق پارک ملی گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با توجه به وقوع حریق در محدوده پارک ملی گلستان، نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست استان برای اطفای حریق در منطقه حضور دارند.

تلاش برای فرونشاندن حریق پارک ملی گلستان

قاسم سمیعی امشب در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این آتش‌سوزی از ساعت 14:00 بعد از ظهر امروز شروع شده و با توجه به اقدامات نیروهای مستقر، مهارشدنی است. 

آتش سوزی در بوته‎زارهای منتهی به پارک ملی گلستان

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‎های دریافتی این حریق بیشتر در سطح زمین و بوته‎زارهای منطقه اتفاق افتاده و با اقدام به موقع از انتشار آن به دامنه وسیع جنگلی جلوگیری شده است.

سمیعی با اشاره به گرمای بی‎سابقه استان طی دیروز و امروز اذعان داشت: با توجه به افزایش دما تا 42 درجه‎ سانتیگراد، انتظار می‎رفت که جنگل‎های استان با کوچک‎ترین آتش‎سوزی در دامن طبیعت دچار حریق جدی شوند.

‎ وی ادامه داد: احتمالا این آتش‎سوزی بر اثر سهل‎انگاری افرادی که در این پارک تردد می‎کنند، رخ داده و با توجه به خشکسالی‎ و گرمای اخیر استان شرایط برای توسعه حریق مهیا شده است.

گرما و وزش باد عامل شعله‎ورتر شدن حریق جنگل‎ها

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به وزش باد گرم طی روز آینده تصریح کرد: متاسفانه وزش باد گرم در فرآیند توسعه حریق موثر است و به شعله‎ورتر شدن آن کمک می‎کند.

سمیعی تاکید کرد: وزش باد گرم طی روز آینده، وظیفه مراقبت نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست را برای حراست از جنگل‎های سطح استان دشوارتر خواهد کرد.

خودداری از برپا کردن آتش و رها کردن آن در نقاط جنگلی

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا و عواملی که ذکر شد، احتمال آتش‎سوزی تا فردا نیز وجود دارد، به همین دلیل از مسافران یا افرادی که در جنگل‌ها تردد می‎کنند درخواست می‎شود که در این اوقات از سال ضمن رعایت نکات ایمنی از بر افروختن آتش در جنگل‎ها، حریم جاده‎ها و تفرج‎گاه‎ها خودداری کنند.

سمیعی متذکر شد: هم‌اکنون نیروهای اطفای حریق در منطقه پارک ملی گلستان حضور دارند تا زمان پایان عملیات اعلام شود.

کاهش دما و بارش باران نقطه پایان خطرپذیری عرصه جنگلی گلستان

وی اضافه کرد: خوشبختانه از فردا بعداز ظهر با ابرناکی هوا، بارش باران و کاهش دما خطرپذیری حریق جنگل‎های استان کاهش خواهد یافت.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83002/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول