اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی شازند خبر داد

افزایش 60 درصدی حریق در عرصه‌‌های طبیعی شازند

رئیس منابع طبیعی شازند از افزایش 60 درصدی حریق در عرصه‌‌های طبیعی این شهرستان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش 60 درصدی حریق در عرصه‌‌های طبیعی شازند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رحیم ابراهیمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراتع این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه در چند روز گذشته چهار هکتار از اراضی دامنه‌های کوه راستوند دچار حریق شد و در آتش سوخت.

وی تصریح کرد: این آتش‌سوزی بر روی تپه‌های قلاته از مجموعه تپه‌های زیر قله شهباز و در جوار روستای سورانه رخ داد و خسارت‌های فراوانی به همراه داشت.

رئیس منابع طبیعی شازند ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار هکتار از مراتع این شهرستان در آتش سوخته و از بین رفته است که منجر به از بین رفتن پوشش گیاهی این اراضی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه آتش‌سوزی‌ها گاهی به دلیل سهل‌انگاری عده‌ای از افراد صورت می‌گیرد، بیان کرد: مراتع وقتی دچار حریق می‌شوند، موجب از بین رفتن پوشش گیاهی می‌شوند که باید با عملیات بذر پاشی و کپه کاری اصلاح و احیاء شوند که این مهم نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است.

وی تأکید کرد: سفت شدن زمین‌ها، راه افتادن سیلاب , از بین رفتن خاک زراعی از عواقب حریق در مراتع است، بر همین اساس از مردم درخواست داریم در صورت روشن کردن آتش در این مکان‌ها فراموش نکنند قبل از رفتن آتش را خاموش کنند تا باقیمانده محصولات کشاورزی مورد حریق قرار نگیرد.

انتهای پیام/87010/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول