اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای گلستان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 65 درصدی سد کوچک مخزنی قربان‏آباد آق‏قلا

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای گلستان از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی سد کوچک مخزنی قربان‏آباد واقع در روستایی به همین نام در شهرستان آق‏قلا خبر داد.

پیشرفت فیزیکی 65 درصدی سد کوچک مخزنی قربان‏آباد آق‏قلا

ایرج حیدریان امروز در گفت‏گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سدهای کوچک مخزنی معمولا با اهداف و محوریت اصلی ذخیره‏سازی آب برای مصارف زراعی، مهار سیلاب‏های محتمل و فصلی، آبزی‏پروری، گردشگری و اشتغالزایی مورد استفاده قرار می‏گیرند.

وی توسعه و بهبود اراضی پایین دست در سطح حدود 150 هکتار با ذخیره آب به میزان حدود 450 هزار مترمکعب را از اهداف دیگر این پروژه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای گلستان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث سد کوچک مخزنی قربان‏آباد از سال 1391 با عقد قرارداد با پیمانکار و نظارت مشاور آغاز شده است.  

حیدریان با اشاره به اقدامات انجام شده تصریح کرد: از کل ارتفاع 5.5 متری دیواره سد، حدود 2.60 متر آن خاکریزی شده است، علاوه بر این، سد دارای ایستگاه پمپاژ در بخش ورودی و کانال انتقال آب به سد به طول دو هزار و 600 متر است. 

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح در سال گذشته را دو میلیارد و 700 میلیون ریال و امسال را سه میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان کرد.

اعتبار 2 میلیارد ریالی برای احداث ایستگاه پمپاژ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای گلستان اضافه کرد: برای احداث ایستگاه پمپاژ و تاسیسات وابسته در سال 1392، دو میلیارد و 54 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

حیدریان در ادامه با اشاره به مشکلات اجتماعی تامین آب گفت: کشت‏های بهاره و تابستانه سال آبی گذشته بدون مشکل اجتماعی پایان یافت.

وی افزود: با همت مسئولان و دست‏اندرکاران در تنظیم آب سدها، خوشبختانه در سال آبی گذشته مشکل اجتماعی گزارش نشد.

بارندگی استان گلستان 18 درصد کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای گلستان با بیان اینکه میانگین بارش باران در طول سال 454 میلی‏متر است، خاطرنشان کرد: میانگین بارش باران در سال آبی 1392 – 1391، 580 میلی‏متر بود که نسبت به میانگین سالانه بیشتر است.

حیدریان ادامه داد: میزان بارندگی استان گلستان در سال آبی 1392 - 1391 در مقایسه با سال آبی 1391 – 1390 که 710 میلی‌متر بود، 18 درصد کاهش یافته است. 

وی تصریح کرد: در بخش مهندسی رودخانه برای نخستین بار 600 کیلومتر لایروبی و چهار هزار متر دیواره‏سازی و ساماندهی رودخانه انجام شد. 

انتهای پیام/83003/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول