اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

کاهش 35 میلیون مترمکعب ذخیره آبخوان‎های آزاد زیرزمینی گلستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: ذخیره آبخوان‎های آزاد زیرزمینی استان گلستان نیز در شهریور ماه سال‌جاری در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته بیش از 35 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

کاهش 35 میلیون مترمکعب ذخیره آبخوان‎های آزاد زیرزمینی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: میانگین بارندگی استان گلستان در شهریورماه سال 1392 در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته بیش از 91 درصد کاهش و همچنین نسبت به دوره شاخص درازمدت نیز 85 درصد کاهش نشان می‎دهد.

وی تصریح کرد: میزان بارش‎های استان گلستان از ابتدای مهر 1391 تا پایان شهریور ماه 1392 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 18 درصد کاهش و نسبت به دوره درازمدت نیز بیش از 15 درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان افزود: بیشترین میانگین بارندگی شهریور ماه در محدوده شهرستان بندرگز با بیش از 11 میلی‎متر گزارش شده است در حالی که کم‎ترین میانگین بارندگی در محدوده شهرستان آق‎قلا و شهرستان بندرترکمن با بیش از یک میلی‎متر به ثبت رسیده است.

حیدریان همچنین میانگین بارندگی در محدوده شهرستان گرگان در این ماه را بیش از پنج میلی‎متر اعلام کرد و گفت: بارندگی‎ها در محدوده این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 93 درصد کاهش یافته است.

این مسئول افزود: جریان رودخانه‎ها در مدت مهر 1391 لغایت پایان شهریور ماه سال‌جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره‎سو بیش از 38 درصد کاهش و در حوضه گرگانرود 19 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان همچنین اذعان داشت: ذخیره آبخوان‎های آزاد زیرزمینی استان گلستان نیز در شهریور ماه سال‌جاری در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته بیش از 35 میلیون مترمکعب کاهش داشته که در مقایسه با متوسط 21 سال گذشته، بیش از 46 میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‎دهد.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول