اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

دهه ولایت و امامت، دهه اخوت و برادری است

امام جمعه نکا گفت: دهه ولایت و امامت، دهه اخوت و برادری است که همه ما باید در بهره‌برداری از این دهه تلاش کنیم.

دهه ولایت و امامت، دهه اخوت و برادری است

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: مسئله ولایت و غدیر از مسائل مهم تاریخی و دینی است که باید برای تبیین درست آن در جامعه تلاش شود.

وی اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب اسلامی، ولایی و الهی است و فرهنگ جامعه ما باید فرهنگ ولایی باشد و سیره پیامبر و امیرالمومنین باید برای ما الگو قرار گیرد.

محمدی‌لایینی گفت: تجلیل و برگزاری مراسم جشن و سرور در دهه ولایت کافی نیست بلکه باید افزون بر تجلیل و گرامیداشت برای تکریم نیز تلاش کنیم تا جوانان و نوجوانان ما درباره با ولایت به روشنگری برسند.

امام جمعه نکا از ولایت به عنوان اصل اساسی در جامعه اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: این دهه بهترین زمان برای تبلیغ ولایت فقیه در جامعه است تا جوانان و نسل امروز بیشتر با این مسئله آشنا شوند.

وی با بیان این‌که زندگی پیامبران و ائمه اطهار (ع) یک الگو و چراغ راه برای همه مسلمانان است، تصریح کرد: پیامبران و ائمه معصومین(ع) با پیروی و اطاعت‌پذیری محض از خدای متعال به درجات بالای انسانی و الهی دست یافتند و ما نیز باید ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

حجت‌الاسلام محمدی‌لایینی با بیان مطالبی پیرامون واقعه غدیر، گفت: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد(ص) بود و باید در این ایام، مسئله ولایت به درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود.

امام جمعه نکا یادآور شد: بزرگ‌ترین و ارزشمندترین عید و شادی در نزد خدا متعال عید غدیر خم است که ولایت و امامت و جانشین بر حق رسول الله(ص) معرفی شد.

وی در پایان با اشاره به 15 ذی الحجه ولادت امام هادی(ع) و تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت، به بهره‌گیری و استفاده هرچه بهتر از زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) تاکید کرد و این زیارت نورانی را چراغ راه همه مسلمانان دانست.

انتهای پیام/86002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول