اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان:

روح اسلام با ولایت علی (ع) متجلی شد

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان با بیان اینکه کالبد اسلام پیش از واقعه غدیر دارای روح نبود، گفت: روح اسلام با ولایت علی (ع) متجلی شد.

روح اسلام با ولایت علی (ع) متجلی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عبدالله بابایی‌پور عصر امروز در جمع مردم این شهرستان، غدیر را یکی از وقایع حساس و تأثیرگذار در دین اسلام دانست.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ اسلام است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در راستای معرفی امام علی (ع) و ولایت آن حضرت حجت را بر حاضران تمام کرد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان ادامه داد: بیش از 120 هزار نفر در صحرای غدیرخم شاهد سخنان پیامبر اکرم (ص) برای معرفی علی (ع) به جانشینی خود و امامت مسلمانان بودند.

وی، ابلاغ ولایت امام علی (ع) به همگان را یک دستور الهی برشمرد.

بابایی‌پور با تصریح بر اینکه اسلام پیش از ابلاغ ولایت و امامت امام علی(ع) مانند کالبدی بدون روح بود، تصریح کرد: ولایت امام علی (ع) به کالبد بی‌جان اسلام روح بخشید و روح اسلام با ولایت علی (ع) متجلی شد.

وی ولایت و به امامت رسیدن امام علی (ع) را آرزوی تمام پیامبران دانست و یادآور شد: سرانجام این آرزو به امر الهی در واقعه غدیر و از زبان پیامبر خاتم (ص) بیان شد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان با اشاره به مخالفت برخی دنیا‌طلبان با ولایت و امامت امیرالمومنین(ع)، اذعان کرد: از همان ابتدای پس از واقعه غدیر مخالفت‌ها و تفرقه‌افکنی‌های برخی افراد خودفروخته و دنیاطلب با ولایت امام علی (ع) آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه غدیر با علی (ع) و علی (ع) با غدیر برای همگان و نسل‌های بعد معرفی شد، گفت: پس از آن واقعه تاریخی علی (ع)، امیرالمومنین نامیده شدند.

بابایی‌پور، به ضرورت فرهنگ‌سازی غدیر و گسترش آن به نسل‌های آینده اشاره کرد و یادآور شد: دین اسلام با ولایت کامل می‌شود و گسترش آن توجه به دین را آشکار می‌کند.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) با وجود سخنرانی کامل و روشن پیامبر در غدیر باز هم به حق خود یعنی ولایت بر مردم دست نیافت.

این مسئول، با اشاره به سکوت و شکیبایی امام علی (ع) در برابر مخالفت و کارشکنی عده‌ای از دنیاطلبان پس از واقعه غدیر، یادآور شد: سکوت و شکیبایی طولانی مدت علی (ع) تنها برای پابرجایی اسلام بود.

وی به برنامه‌های فرهنگی صومعه‌سرا در راستای فرهنگ‌سازی واقعه غدیر اشاره کرد و متذکر شد: برنامه‌های کنونی مسئولان و متولیان فرهنگی صومعه‌سرا در این راستا خوب است اما به دلیل اهمیت موضوع کافی نیست.

بابایی‌پور، اجرای بیشتر برنامه‌های فرهنگ‌سازی واقعه غدیر و ولایت امیرالمومنین علی (ع) در گیلان را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/84003/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول