اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاه‌محمدلو:

رشد تئاتر نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت، منسجم و مستمر است

داور بخش نوجوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: رشد هنر تئاتر نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت، منسجم و مستمر است.

رشد تئاتر نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت، منسجم و مستمر است

بهرام شاه‌محمدلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هنر تئاتر نقش بسزایی در رشد فکری و شخصیتی مخاطبان دارد، افزود: با بهره‌گیری از تئاتر می‌توان مفاهیم بزرگی را به مخاطب منتقل کرد و او را برای زندگی بهتر آماده ساخت.

وی با بیان اینکه هنر تئاتر نیازمند آموزش مستمر فعالان این عرصه است، گفت: فقدان آموزش به روز گروه‌ها به خصوص نویسندگان، کارگردانان و عدم وجود تشکیل کارگاه‌های متعدد در فضاهای فرهنگی را می‌توان از عوامل تهدیدزا در هنر تئاتر برشمرد.

داور بخش نوجوان جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان با بیان اینکه تئاتر به عنوان یک مقوله فرهنگساز باید وارد مدارس شود، افزود: اجرای تئاتر در کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان نیز باید مد نظر قرار گیرد تا کودکان از همان سنین پایه با هنر تئاتر آشنا شوند.

وی هنر تئاتر را نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت دانست و ادامه داد: سرمایه‌گذاری بر روی این هنر، پیگیری و پرورش نیروهای متخصص با یک برنامه‌ریزی درست و به روز شده زمینه ایجاد اتفاقات بزرگی در عرصه تئاتر می‌شود.

شاه‌محمدلو با بیان اینکه توجه به زمینه‌های آموزشی در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف همواره تحول‌ساز بوده است، ابراز کرد: از آن جا که در کار تئاتر، مبنا و محور کار «انسان» است پس باید به بهترین نحو ممکن آموزش دیده باشیم تا از این طریق بهترین و مطلو‌ب‌ترین نوع آموزش را به مخاطب خود منتقل کنیم. 

*لزوم تشکیل دفتر تئاتر کودک و نوجوان در استان‌ها

وی ابراز کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، پیگیری و حمایت مداوم و پرداوم می‌توان عرصه تئاتر را بیشتر و بهتر به همگان معرفی کرد.

داور بخش نوجوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تشکیل یک دفتر تئاتر کودک و نوجوان در هر استان را یک اتفاق خوب دانست و گفت: مسئولان فرهنگی استان‌ها باید به این مهم توجه کافی و وافی داشته باشند.

وی تقویت بخش‌های خصوصی و استفاده از ظرفیت آنها برای حمایت از عرصه تئاتر را از دیگر ضروریات قلمداد کرد و ابراز داشت: رشد هنر تئاتر تنها با حمایت دولتی امکانپذیر نیست.

شاه‌محمدلو در پایان با بیان اینکه چند سالی بود دفتر تئاتر کودک و نوجوان تشکیل شده بود اما رها شده است، گفت: دلیل این کار را باید از متولیان این دفتر جویا شد.

انتهای پیام/89002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول