اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر تئاتر:

تئاتر نیازمند یک سازمان مستقل با بودجه مشخص است

یک بازیگر تئاتر با بیان اینکه هنوز یک سازمان مستقل برای هنر تئاتر وجود ندارد، گفت: اگر سازمان مستقلی برای تئاتر در نظر گرفته شود در آن صورت برای آن بودجه خاصی تعلق می‌گیرد و همین امر منجر به تخصصی‌تر شدن کارها خواهد شد.

تئاتر نیازمند یک سازمان مستقل با بودجه مشخص است

روشنک کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بازیگری در ژانر کودک و نوجوان علاوه بر تخصص و تجربه نیازمند داشتن عشق و علاقه به کار است، افزود: تا زمانی که عشق به کار نباشد نمی‌توان برای نمایش وقت کافی گذاشت.

وی با ابراز خرسندی از تفکیک سنی نمایش کودک، نوجوان و خردسال اظهار کرد: این تفکیک سنی فعلاً چندان عملیاتی نشده اما به مروز زمان در تخصصی‌تر شدن کارها اثرگذار خواهد بود.

بازیگر نمایش «طبل بزرگ» با بیان اینکه تئاتر بر روی ذهن و فکر مخاطب اثرگذار خواهد بود، ادامه داد: اگر برای گروه‌های سنی مختلف آثار نمایشی پرمحتوا ساخته شود و این آثار تداوم داشته باشد، در رشد مخاطب موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات پیش روی تئاتر بسیار زیاد است، گفت: یکی از مشکلات پیش رو در این است که هنوز یک سازمان مستقل برای هنر تئاتر وجود ندارد.

کریمی تأکید کرد: اگر سازمان مستقلی برای تئاتر در نظر گرفته شود در آن صورت برای آن بودجه خاصی تعلق می‌گیرد و همین امر منجر به تخصصی‌تر شدن کارها خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سرزمین هنرمندان خلاق و توانمندی وجود دارد که نیاز به حمایت دارند، ابراز کرد: با حمایت از این استعدادها می‌توان نیروهای متخصصی را تربیت کرد.

این بازیگر عرصه تئاتر کودک ادامه داد: تا زمانی که رشته تخصصی تئاتر نداشته باشیم نمی‌توان به رشد این هنر امیدوار بود.

وی با بیان اینکه ناآگاهی مسئولان به اثرگذاری هنر تئاتر باعث کم‌توجهی به این هنر شده است، ابراز کرد: مسئولان اگر بدانند که هنر تئاتر چه ابزار تأثیرگذاری است‌، در آن صورت حمایت شایسته و بایسته را از آن خواهند داشت.

کریمی با بیان اینکه برخی از مسئولان نیز نگاه ابزاری به تئاتر دارند، افزود: این نوع نگاه به هنر تئاتر آسیب وارد می‌کند.

وی برگزاری جشنواره در یک منطقه مشخص را از این جهت که باعث کسب تجربه برای دست‌اندرکاران برگزاری آن می‌شود را مطلوب دانست و ابراز کرد: البته در برخی مواقع می‌بینیم که برگزاری مستمر جشنواره در یک منطقه خاص، باعث ایجاد حس مالکیت برای مسئولان آن منطقه می‌شود که این موضوع به صلاح جشنواره نیست.

این بازیگر عرصه تئاتر با بیان اینکه جشنواره سالی یک بار برگزار می‌شود و این زمان موقعیت مناسبی برای گردهمایی هنرمندان و انتقال تجارب است، گفت: مشکل کمبود بودجه باعث شده هنرمندان یک روز قبل از اجرای خود در همدان حضور یابند که این موضوع باعث شده هنرمندان کمتر همدیگر را ببینند.

وی در پایان سخنانش با ارائه پیشنهادی خواستار این شد که مراسم اختتامیه، عصر برگزار شود تا حداقل هنرمندان در روز اختتامیه بتوانند با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/89002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول