اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2.5 سال اخیر

38 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی قالیبافی پرداخت شد

رئیس مرکز فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: از کل اعتبارات مورد نیاز برای مشاغل خانگی قالیبافی در 2.5 سال اخیر تنها 38 میلیارد ریال پرداخت شده است.

38 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی قالیبافی پرداخت شد

احمد علی‌بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: از سال 90 تا پایان نیمه اول سال 92 تعداد 11 هزار و 197 فقره مجوز مشاغل خانگی در بحث قالیبافی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان صادر شده است.

وی گفت: این تعداد مجوز صادره نیازمند حداکثر 336 میلیارد ریال و حداقل 224 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: در سال 90 مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار در قالب وام‌های کمتر از 30 میلیون ریالی به دارندگان مجوز پرداخت شده است.

وی گفت: در سال 91 از کل مبلغ 49823 میلیارد ریالی مصوب در تعهد، تنها قریب به 8 میلیارد ریال پرداخت شده است .

علی‌بابایی ابراز داشت: در واقع از کل اعتبارات مورد نیاز برای مشاغل خانگی قالیبافی در 2.5 سال اخیر تنها 38 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین در طول دوره مذکور 21 فقره مجوز پشتیبان (متمرکز و غیر متمرکز) صادر شده که 17 مورد از مجوزهای صادره که در کارگروه مصوبه تسهیلات دریافت کرده‌اند متاسفانه هیچ کدام موفق به عقد قرارداد و دریافت وام نشده‌اند.

رئیس مرکز فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز داشت: تعداد کل افراد زیر پوشش این واحدها قریب به 500 نفر است و در مجموع در حدود 7 میلیارد (هر واحد پشتیبان با حداقل 20 نفر اشتغال 300 میلیون ریال) اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول