اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان:

توسعه مشاغل خانگی راه توانمندسازی بانوان در عرصه اقتصاد جامعه است

رییس کمیسیون بانوان اتاق اصفهان گفت: کسب و کار خانگی بانوان یکی از رویکردهای مهم برای توانمندسازی آنان در عرصه اقتصاد است و بیش از 20 درصد شاغلین کشورهای توسعه یافته در منازل خود به فعالیت اقتصادی می‌پردازند.

توسعه مشاغل خانگی راه توانمندسازی بانوان در عرصه اقتصاد جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، زهرا اخوان نسب در جمع اعضای کمیسیون بانوان اتاق اصفهان با اشاره به  4 میلیون دانشجو در سراسر کشور و فارغ‌التحصیلی آنان در دوره کوتاه چهار ساله اظهار کرد: بیش از 60 درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می‌دهند و با وجود تلاش و هزینه بسیار برای تحصیل در بخش درآمدزایی سهم آنان بسیار اندک است.

وی کسب و کار خانگی بانوان را یکی از رویکردهای مهم برای توانمندسازی آنان در عرصه اقتصاد جامعه برشمرد و گفت: بیش از 20 درصد شاغلین کشورهای توسعه یافته در منازل خود به فعالیت اقتصادی می‌پردازند.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان از همکاری کمیسیون بانوان اتاق با سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان در راستای تقویت مشاغل خانگی خبر داد و گفت: همکاری بخش‌های مختلف شهر اصفهان در  توسعه فعالیت اقتصادی بانوان موثر  است.

اخوان‌‌نسب مشکل عمده مشاغل خانگی را بازاریابی محصولات تولید شده دانست و گفت: ایجاد همکاری بین افراد مشغول در مشاغل خانگی می‌تواند در بازاریابی محصولات کمک کند.

وی از برگزاری همایش بزرگداشت نخستین بانوی مسلمان حضرت خدیجه در 22 مهرماه در اتاق اصفهان خبر داد و گفت: در این همایش نقش و اثرگذاری بانوان مسلمان در فضای اقتصادی با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخوان نسب از نشست زنان بازرگان کشورهای اسلامی به همت کانون زنان بازرگان ایران در ابتدای آبان ماه در تهران خبر داد و گفت: این همایش به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و نمایشگاه جانبی در حاشیه این نشست برپا می‌شود.

سید محمدحسن شهشهانی مسئول کمیته کارآفرینی کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: بانوان در منازل می‌توانند دارای یک شغل خانگی باشند و از توانمندی خود برای رونق اقتصاد خانواده و جامعه استفاده کنند.

وی از شناسایی بانوان فعال در بخش غرب اصفهان و آموزش کارآفرینی در جامعه تولید قارچ در منازل به همت کمیسیون بانوان اتاق اصفهان و با همکاری سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان خبر داد.

مسئول کمیته کارآفرینی کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گروهی فعالیت کردن بانوان را عامل تقویت آنان در فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و گفت: ایجاد هم افزایی بانوان در یک فعالیت اقتصاد می‌تواند به تقویت آنان بی‌انجامد.

وی جزیره‌ای کار کردن بانوان را در ابتدای فعالیت باعث هدر رفتن انرژی و توان آنان برشمرد و گفت: بانوان برای حضور موفق در عرصه اقتصادی ابتدا باید آموزش کارآفرینی و کارگروهی را بگذراند تا با دانش روز به فعالیت اقتصادی بپردازند.

مرتضی مجتبایی از بنیاد تعاون زندان اصفهان نیز در این جلسه گفت: بنیاد برای توانمند ساختن بانوان مددجو  اقدام به  فعالیت‌های اقتصادی گروهی در فضای زندان  کرده است.

هدا سامری مشاور بانوان اداره کل زندان‌های استان اصفهان در این جلسه گفت: اشتغال‌زایی زنان زندانی یکی از رویکردهای مهم این اداره برای توانمندسازی آنان در دوران محکومیت و پس از آن است.

وی افزود: بانوان پس از طی کردن دوران محکومیت در جامعه با چالش‌های بسیاری روبرو هستند و آموزش حرفه‌ها به آنان می‌تواند از به دام افتادن مجدد آنان در بزه‌کاری جامعه خودداری کند.

ناهید صادق‌زاده مشاور بانوان سازمان تأمین اجتماعی بانوان استان اصفهان در این جلسه گفت: بیمه زنان خانه دار در سه نرخ 12،16 و 18 درصد ارایه می‌شود که از ماهیانه 57 تا 100 هزار  تومان شامل می‌شود.

وی از بیمه شدن 158 هزار نفر زن در استان اصفهان خبر داد و گفت: زنان بیمه شده  در استان اصفهان 20 درصد کل بیمه شدگان هستند.

محمد گوهریان یکی از کارآفرینان اصفهان در این جلسه گفت: دولت گذشته از مشاغل خانگی حمایت قابل توجهی به ویژه در بخش بیمه شدن آنان صورت داد.

وی خواستار ورود برندهای معروف و اثرگذار در بخش کسب و کار خانگی شد و گفت: حضور برندهایی مانند پوشاک می‌توانند برای بانوان مشاغل خانگی بسیاری ایجاد کند.

وی خواستار تعیین سطح برای کارآفرینی شد و گفت: ایجاد مزیت مالی برای کارآفرین باعث می‌شود که افرادی برای دریافت تسهیلات بانکی خود را به عنوان کارآفرین معرفی کنند.انحراف تسهیلات بانکی برای ایجاد و تقویت بنگاه‌های زودبازده  نمونه‌ای از این ادعاست.

انتهای پیام/2301/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول