اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

حق‌دوست عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی شد‌

علی‌اکبر حق‌دوست استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور شد.

حق‌دوست عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر حق‌دوست استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور معرفی شد.

وی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فرهنگستان‌ها و یا آکادمی‌ها در دنیا از جایگاه ‌خاص علمی و برتر برخوردار هستند و رصد علمی و ارائه راهکارهای کلان فرابخشی از جمله وظایفی است که برای فرهنگستان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

حق‌دوست با اشاره به وجود فرهنگستان‌های‌ فرهنگ و ادب و علوم پزشکی در ایران گفت: فرهنگستان علوم پزشکی دارای اعضای افتخاری، وابسته و پیوسته است و افراد بر ‌اساس توانمندی و جایگاه علمی خود و نیازمندی فرهنگستان ‌به عضویت آن در می‌آیند تا در راستای اهداف کلان فرهنگستان گام بردارند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه کارگروه‌های قبلی این فرهنگستان بر‌ اساس‌ رشته بود، اساسنامه فرهنگستان علوم پزشکی در چند سال گذشته مورد بازبینی قرار گرفت.

‌این عضو ‌پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی عنوان کرد: وظایفی که به عنوان اهداف کلان این فرهنگستان در نظر گرفته شده شامل، رصد علمی کشور، آینده‌نگاری وضعیت آموزش پزشکی و سلامت در جامعه، ارائه نقاط خطر و پیش‌بینی عوارض و خطرات، ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی به سایر نهاد‌های ذیربط همانند مجلس شورای اسلامی، هیئت دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام‌‌ و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

‌حق‌دوست تصریح کرد: با توجه به وظایف جدیدی که به این فرهنگستان محول شد در حال حاضر کارگروه‌هایی شامل آینده‌نگاری، تعریف و نهادینه کردن سلامت معنوی،‌ سبک مطلوب زندگی و ... تشکیل شد.

‌وی اذعان داشت: در بازنگری فرهنگستان کارگروه‌ها به صورت بین‌رشته‌ای و با عضویت تخصص‌های مختلف تشکیل شده‌اند.

به گزارش فارس، علی‌اکبر حق‌دوست در سال 76 پس از فارغ‌التحصیلی در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و از دانشکده لندن، معادل کارشناسی ارشد آمار حیاتی و Phd اپیدمیولوژی را دریافت کرد.

وی از سال 84 با مرتبه علمی استاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شد و تاکنون علاوه بر فعالیت در زمین‌های علمی مسئولیت‌های اجرایی مانند معاون آموزشی دانشگاه،‌ رئیس دبیرخانه تحقیقات کاربردی معاونت سلامت وزارت بهداشت،‌ رئیس مرکز تحقیقات مدل‌سازی و رئیس پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه را عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول