اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست فعالان توسعه خراسان شمالی با استاندار

آرزوی دیرینه مردم خراسان شمالی با انتصاب استاندار بومی رقم خورد

یکی از فعالان توسعه خراسان شمالی تاکید کرد: آرزوی دیرینه مردم این استان با انتصاب استاندار بومی رقم خورد.

آرزوی دیرینه مردم خراسان شمالی با انتصاب استاندار بومی رقم خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام محمدصادق باقرپور عصر امروز در نشست با استاندار خراسان شمالی، با تبریک و آرزوی توفیق برای نخستین استاندار بومی اظهار کرد: ما به عنوان دلسوزان استان پیشنهادات و انتقادات خود را در عرصه‌های مختلف برای رشد و توسعه خراسان شمالی به شما ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: این مشورت‌ها در صورت نیاز برای ارتقای جایگاه استان و رسیدن به رتبه مناسب تداوم خواهد یافت و از هیچ تلاشی برای ارائه مشورت فروگذار نخواهیم بود.

حجت‌اسلام باقرپور با تاکید بر اینکه همه ما دلسوزان انقلاب بوده و برای این نظام قلبمان می‌تپد، گفت: در 100 درصد موضوعات با یکدیگر توافق داشته و صرفاً در برخی مسائل اختلاف داریم که البته این موضوع یک حسن است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با تمام توان برای براندازی این نظام ورود کرد،‌ افزود: آنان در برهه‌ای از زمان و رحلت امام خمینی (ره) دل خود را به شکست نظام اسلامی خوش کرده بودند، لیکن با رهبری‌های مقام معظم رهبری تمام نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

حجت‌السلام باقرپور به روی کار آمدن دولت اعتدال با رای مردم اشاره کرد و گفت: قاعدتاً در تمامی زمینه‌ها اعتدال اساس است و بیهوده نیست که رئیس جمهور بر مشی اعتدال تاکید داشته چون سفارش خداوند و آموزه‌های دینی است.

وی با تاکید بر اینکه باید همواره نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را قدر دانسته و در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنیم، افزود: ما همه دغدغه این نظام را داشته و در خدمت مسئولان خواهیم بود.

* انتصاب استاندار بومی هم فرصت و هم تهدید است

یکی دیگر از فعالان توسعه خراسان شمالی با طرح این سوال که چرا استاندار و نیروی بومی نیاز است، گفت: البته این موضوع از سویی یک فرصت برای توسعه استان و از سویی هم یک تهدید به شمار می‌رود.

علیرضا صحراگرد شناخت استاندار بومی از استان را یک مزیت و یک گام جلوتر از سایر استانداران غیر بومی دانست و افزود: البته از سویی اگر خدای ناخواسته از این فرصت به خوبی برای خدمت به مردم استفاده نشود و زمان بگذرد، دچار حسرت خواهیم شد.

وی این مسئولیت‌ها را امانتی برای خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: تا یک چشم به هم بزنیم زمان خواهد گذشت همان‌طور که 9 سال گذشته به تجربه ثابت شده است.

صحراگرد با اشاره به اینکه شاخص‌های توسعه در خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است، اظهار کرد: به عنوان نمونه در بخش راه روستایی میانگین شاخص‌ها در کشور 65 بوده و این در خراسان شمالی صرفاً 47 است.

معاون سابق استاندار خراسان شمالی شاخص بهسازی منازل روستایی در استان را 30 عدد عنوان کرد و گفت: این میزان به طور میانگین در کشور عدد 60 است.

* بی توجهی به بخش‌های توسعه گردشگری، کشاورزی و صنعت

صحراگرد همچنین نسبت به بی‌توجهی به بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت در استان انتقاد کرد و گفت: براساس منویات رهبری باید خراسان شمالی به 10 استان برتر تبدیل شود که تاکنون تلاش لازم در این زمینه انجام نشده است.

وی عدم تدوین سند توسعه استان را با وجود گذشت 9 سال از تاسیس خراسان شمالی، به عنوان یک معضل یاد کرد و افزود: این در حالی است که یکی از الزامات توسعه استان تدوین این سند بوده تا اسناد پایین دستی براساس آن برنامه‌های خود را تدوین کنند.

* دلسوزان توسعه خراسان شمالی به دنبال سهم خواهی نیستند

صحراگرد با تاکید بر اینکه این جمع همواره دل در گرو توسعه استان داشته و برای توسعه خراسان شمالی دلشان می‌تپد، گفت: این دلسوزان هرگز به دنبال سهم‌خواهی نبوده و برای توسعه استان، مدیریت عالی خراسان‌شمالی را همراهی می‌کنند.

وی مهمترین ظرفیت در خراسان‌شمالی را نیروی انسانی برشمرد و اظهار کرد: این عامل یکی از ظرفیت‌های مهم برای توسعه استان تلقی شده که نباید از آن غفلت کرد.

انتهای پیام/63002/ع40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول