اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی:

دولت معتقد به انتصاب استاندار با جایگاه ملی برای هرمزگان است/ گزینه‌ای به طور رسمی معرفی نشده است

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس با بیان اینکه تاکنون برای انتخاب استاندار هرمزگان گزینه‌ای به طور رسمی به نمایندگان استان معرفی نشده است، گفت: وزیر کشور نیز جلسه اختصاصی پیرامون این موضوع با نمایندگان هرمزگان نداشته است.

دولت معتقد به انتصاب استاندار با جایگاه ملی برای هرمزگان است/ گزینه‌ای به طور رسمی معرفی نشده است

ابوالقاسم جراره امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس افزود: طی چند روز اخیر قرار بود مجمع نمایندگان استان دیداری اختصاصی با وزیر کشور پیرامون مسائل و مشکلات استان و هچمنین تصمیم گیری در خصوص مدیریت استان داشته باشند که این دیدار تاکنون انجام نشده است.

وی تصریح کرد: جلسه‌ای که چند روز پیش برگزار شد مختص استان نبوده است و وزارت کشور نمایندگان استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان را برای دیدار با وزیر به طور مشترک دعوت کرده بود که طی آن نیز مباحث ملی در خصوص  برنامه‌های دولت برای توسعه این استان‌ها مطرح شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بندرعباس،‌ قشم، حاجی آباد و بندر خمیر در مجلس با اشاره به اینکه هیچ گونه نظرخواهی رسمی در خصوص مصادیق مدیریت استان از سوی وزیر کشور با نمایندگان مطرح نشده است بیان داشت: در این دیدار که البته بنده کمی با تاخیر رسیدم وزیر کشور کلیات سیاست‌های دولت را برای این سه استان تشریح و تاکید کرده بود که دولت برای مدیریت این استان‌ها خصوصا استان هرمزگان نگاه ملی دارد.

جراره در پاسخ به این سئوال که آیا در این جلسه نمایندگان گزینه مورد نظر خود را به وزیر پیشنهاد دادند یا خیر، اظهار داشت: وزیر هیچ گزینه‌ای را برای شور با نمایندگان مطرح نکرده است و آنچه تاکنون شنیده می‌شود بیشتر گمانه زنی و بعضا شایعاتی است که مطرح می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر ضرورت انتخاب گزینه بومی یا غیر بومی، افزود: بیش از آن که انتخابی بومی و غیر بومی مطرح باشد اعتقادم بر این است که فردی توانمند مدیریت استان را بر عهده بگیرید که بیش از گذشته در مسیر تحول و توسعه استان کارایی داشته باشد.

جراره ادامه داد: قطعا فرد بومی توانمند با برخورداری از ویژگی‌های لازم جهت اداره استان در اولویت است اما با توجه به اصل استقلال قوا دولت در انتخاب گزینه نهایی اختیار کامل دارد.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم و خمیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این که گفته می‌شود نمایندگان با فلان فرد مخالف یا موافق هستند صحت ندارد و تا گزینه‌ای رسما معرفی نشود نمی‌توان نظر موافق یا مخالف داد.

جراره در پایان تلویحا حضور یکی از نمایندگان استان در لیست پیشنهادی جهت تصدی استانداری هرمزگان را تایید اما از ذکر نام آن خودداری کرد.

انتهای پیام/88007/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول