اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بروجن در مجلس خواستار شد

توجه به مدیران بومی در انتصاب استاندار / استاندار باید یک مدیر اقتصادی باشد

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود چهره‌ها و مدیران توانمند بومی در استان، انتصاب مدیران پروازی و غیربومی به صلاح نیست.

توجه به مدیران بومی در انتصاب استاندار / استاندار باید یک مدیر اقتصادی باشد

امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: برای تعیین استاندار، اعتماد به نظام و ولایت در راس همه شاخص‌ها قرار دارد.

وی با تبیین شاخص‌های یک استاندار کارآمد، افزود: یک استاندار خوب و موفق استانداری است که متخصص و اهل تعامل بوده و با مردم، خواص، نخبگان و افراد تاثیرگذار ارتباطی نزدیک داشته باشد و در یک جمله قبل از آنکه مدیری سیاسی باشد، مدیری اقتصادی باشد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه استان گفت: چهارمحال و بختیاری در کنار سایر استان‌ها از ظرفیت‌های طبیعی و مدیریتی بالایی برخوردار است و ضروری است تا با روی کارآمدن یک استاندار توانمند این ظرفیت‌ها شکوفا شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بی‌نظمی مدیریتی را چالش امروز نظام اجرایی کشور دانست و تصریح کرد: مدیریت پویا، توسعه‎گرا و اقتصاددان نیاز امروز کشور است و چنین مدیری دارای تیم اجرایی توانمند و متخصص است که توان ایجاد تحول بنیادین در همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی را داراست.

سلطانی افزود: دست‌پاکی، دوری از افراط‌گری‌های جناحی، معتدل بودن، تعامل با همه گرایش‌های سیاسی و طرد نکردن و ارتباط خارج از عرف با جریان‌های سیاسی از مهمترین ویژگی‌های یک استاندار خوب است.

وی از تلاش مجدانه اعضای مجمع برای شناسایی افرادی با شاخص‌های ذکر شده، سخن گفت و اظهار داشت: مجمع تلاش کرد تا این شاخص‌ها را با گزینه‌های پیشنهادی افراد حقیقی و حقوقی معرفی شده انطباق دهد که البته اختلاف سلیقه‎هایی وجود داشت اما در نهایت 10 نفر به عنوان گزینه‌های پیشنهادی به وزارت کشور معرفی شدند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مشکلات استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس و کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کشور بررسی شد، خاطرنشان کرد: در جلسه 31 شهریورماه شاخص‌های عمومی یک استاندار به صورت کلی مطرح و درباره مصادیق هیچ صحبتی نشد.

سلطانی اظهار داشت: وزیر و معاون وزیر کشور خواستار معرفی گزینه‌هایی برای پست استانداری بودند که دارای شاخص‌های ذکر شده باشند و بیش از 10 حزب و گروه گزینه‌های پیشنهادی خود برای استانداری استان را معرفی کردند.

وی افزود: به وزارت کشور تاکید کرده‌ایم به دلیل حضور چهره‌ها و مدیران توانمند بومی در استان، انتصاب مدیران پروازی و فردی خارج از استان به صلاح نیست.

انتهای پیام/68004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول