اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به نویسندگی کیومرث قنبری آذر و مسعود شاه کرمی

کارگاه نمایشنامه‌خوانی هملت و لوبیای سحرآمیز برگزار شد

کارگاه نمایشنامه‌خوانی هملت و لوبیای سحرآمیز به نویسندگی کیومرث قنبری آذر و مسعود شاه کرمی در محل سینما کانون همدان برگزار شد.

کارگاه نمایشنامه‌خوانی هملت و لوبیای سحرآمیز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، کارگاه نمایشنامه‌خوانی جمعه شب به خوانش یکی از نمایشنامه‌های پذیرفته شده در جشنواره پرداخت و گروه نمایش طبل بزرگ به کارگردانی مجتبی مهدی این نمایشنامه را خواندند.

در این کارگاه دکتر قطب‌الدین صادقی، حسن دادشکر، پرستو گلستانی و رضا فیاضی حضور داشتند.

پس از خوانش نمایشنامه قطب‌الدین صادقی گفت: کار بر روی آثار کلاسیکی چون هملت به دلیل آنکه در فرهنگ ریشه دارند؛ بسیار سخت است.

وی با تأکید بر این که هملت نوشته شکسپیر بهترین نمایش دوره رنسانس است، تصریح کرد: این اثر تنها یک اثر کلاسیک نیست، بلکه دارای یک بینش فلسفی است.

این استاد دانشگاه تشریح کرد: آنچه شکسپیر در نمایشنامه هملت بیان کرده، نقدی بزرگ به افراط و تفریط‌های دوران رنسانس در اروپا است.

صادقی بیان کرد: این نمایشنامه سعی در تلفیق دو داستان مطرح دنیا را با هم دارد که به نوعی برداشت آزاد از نمایشنامه بزرگ هملت و داستان جک و لوبیای سحرآمیز است.

وی با تأکید بر این که برداشت آزاد از آثار امری قابل قبول بوده و بارها این کار در ادبیات دنیا رخ داده است گفت: زمانی که شخصیت‌های یک داستان ریشه‌دار را عوض می کنیم باید نتیجه خاصی را دنبال کنیم، به گونه‌ای که جابجایی‌ها ملموس‌تر باشند و بار معنایی خود را برسانند.

صادقی گفت: هرچند در این نمایشنامه برای خوانش تلخیص روی داده است اما باید گفت اجزای آن ارگانیک نبوده و در ذهن مخاطب جا نمی‌افتد.

وی گفت: هر دیالوگ نمایش یک سئوال برای مخاطب ایجاد می‌کند و آنها را بی‌جواب می‌گذارد، به گونه‌ای که پیام خود را به مخاطب نمی‌رساند.

انتهای پیام/89002/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول