اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گیلان:

بیکاری عامل مهاجرت از روستاها است

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان گفت: بیکاری و فقر عامل شدید مهاجرت از روستاها است.

بیکاری عامل مهاجرت از روستاها است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید عیسی مهدوی صبح امروز در نشست سرمایه‌گذاری گیلان، ایجاد اشتغال گسترده در روستاها را ضرورت دانست و اظهار کرد: نواحی صنعتی باید برای ایجاد اشتغال گسترده در روستاها تقویت شود.

وی بر انجام اقدام‌های اساسی در روستاها تاکید کرد و افزود: برنامه توسعه روستایی در سطح کشور در حال تهیه است.

مهدوی خواستار حرکت هدفمند طبق ساختار روستایی شد و بیان کرد: برنامه منطقه‌ای توسعه روستایی باید داشته باشیم و به این منظور سند اشتغال توسعه برای بررسی نقاط ضعف و قوت اشتغال روستایی تهیه می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان با بیان اینکه اشتغال توسعه روستایی باید مناسب با نیازهای روستاها ایجاد شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری روستایی باید افزایش یابد در غیر این صورت با رشد فقر و مهاجرت روستایی مواجه می‌شویم.

وی کارآفرینی به طرف توسعه اشتغال روستایی را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در نیروی فعال روستایی امری ضروری است.

مهدوی تعریف کشاورزی مدرن برای جوان روستایی در ایجاد انگیزه به طرف کشاورزی را مهم خواند و یادآور شد: کشاورزی باید برای جوان تعریف شود تا انگیزه پذیرش برای شغل اقتصادی به وجود آید.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان با اشاره به اینکه امروز اشتغال در کشاورزی زیر 25 درصد رسیده است، اظهار کرد: خدمات و ساختار فرهنگ روستایی هماهنگ نیست.

وی اقتصاد کشاورزی روستایی را سالم و درست عنوان کرد و افزود: بیشتر اقتصاد کشاورزی با ادبیات شرعی و اسلامی سازگار است.

مهدوی خدمات در کارکرد کشاورزی را نیازمند تنوع‌بخشی محصولات دانست و تصریح کرد: تنوع‌بخشی محصولات کشاورزی می‌تواند ایجاد انگیزه کند.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان هدایت تسهیلات اشتغال به طرف کشاورزی روستایی را از اهداف دولت ذکر کرد و یادآور شد: 30 درصد تسهیلات بانکی طبق تکلیف دولت باید به طرف روستاها هدایت شود.

این مسئول، سرمایه‌گذاری در قالب بخش‌های متنوع کشاورزی را جهت‌گیری مهم دانست و خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی می‌تواند در ایجاد اشتغال روستایی تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول