اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان تأکید کرد

ضرورت برطرف شدن مشکلات آب شرب روستاهای خمام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان بر ضرورت برطرف شدن مشکلات آب شرب روستاهای خمام تأکید کرد و گفت: آماده هرگونه مساعدت برای برون‌رفت از مشکلات آب شرب روستاهای بخش خمام هستیم.

ضرورت برطرف شدن مشکلات آب شرب روستاهای خمام

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، محمدعلی فرامینی عصر امروز در جریان بازدید از وضعیت آب آشامیدنی روستایی دهستان‌های لات کته‌سر، چوکام و چاپارخانه، اظهار کرد: از فردا صبح باید با جدیت تمام کار سایت آبرسانی و تعمیرات آن مورد بازبینی، کارشناسی و اقدام عاجل قرار گیرد. 

*ضرورت برطرف شدن مشکلات آب شرب روستاهای خمام

وی تصریح کرد: مشکلات دستگاه حذف آهن، قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه و موتورخانه، منبع آب و شبکه‌گذاری به صورت اصولی و یک‌بار برای همیشه باید برطرف شود.

مدیرعامل آبفار گیلان، خواستار پرداخت آب‌بهای روستایی توسط مردم به شرکت آبفای روستایی شد و افزود: اگر مطالبات و آب‌بهای روستایی به‌موقع به شرکت آب و فاضلاب پرداخت شود در نگه‌داری، اصلاح و کمک به تهیه‌ ملزومات مورد نیاز برای تجهیز دریغ نمی‌شود.

وی درباره پیگیری تأمین اعتبارات و راه‌اندازی دو سایت آبرسانی بیج و گوراب برای بودجه‌ سال 93 از سوی مبادی ذی‌ربط، یادآور شد: آماده‌ هرگونه مساعدت برای برون‌رفت از مشکلات آب شرب روستاهای بخش خمام هستیم. 

*2609 خانوار روستایی خمام تاسیسات آب شرب بهداشتی ندارند/ضرورت راه‌اندازی دو سایت آبرسانی روستایی

بخشدار خمام نیز در مراسم بازدید مذکور با بیان اینکه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان برای نخستین بار در بخش خمام حضور یافته تا بازدید میدانی داشته باشد، اظهار کرد: بخش خمام با سه دهستان و 44 روستا از بخش‌های بزرگ و مستعد شهرستان رشت است و بیش از 37 هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

حسین ذاکراستقامتی، با بیان اینکه تعداد 2 هزار و 609 خانوار فاقد تاسیسات آب شرب هستند، تصریح کرد: راه‌اندازی دو سایت آبرسانی بیج و گوراب یک‌هزار و 925 خانوار را از آب شرب بهداشتی برخوردار می‌کند.

 به گفته وی، دهستان لات کته‌سر شامل برمچه‌ بالا، برمچه‌ پایین، اسماعیل‌آباد دافچاه، کته‌کول دافچاه و پایین محله‌ دافچاه که از سایت گوراب تغذیه می‌کنند و در خرید زمین نیز مشارکت داشته‌اند، 763 خانوار فاقد آب آشامیدنی هستند.

بخشدار خمام، با اشاره به اینکه این سایت پس از افتتاح توسط استاندار وقت تاکنون پیشرفتی نداشته است، ادامه داد: با افتتاح این سایت یک‌هزار و 162 خانوار از نعمت آب شرب روستایی بهره‌مند می‌شوند.

وی، روستای اشکیک را دارای سایت دانست و خاطرنشان کرد: آب شرب این سایت به دلیل داشتن آهن زیاد، خرابی دستگاه حذف آهن (سیلکون)، قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه و شبکه‌گذاری چندین ماه است که دچار مشکل بوده و مشکل آب شرب در روستای مذکور محرز است. 

*72 خانوار روستایی خمام مشکل افت آب شرب دارند

ذاکراستقامتی با تصریح بر اینکه در مجموع 72 خانوار روستاهای خمام با مشکل افت آب شرب مواجه هستند، خواستار رسیدگی به شبکه‌ «فرشکی چوکام» که از سایت بلکسه تغذیه می‌شود و قدمت 20 ساله دارد، شد.

وی افزود: برای برون‌رفت از مشکلات به‌ منظور تامین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز ترمیم و بهسازی تاسیسات و شبکه‌های آب شرب خمام خواستار مساعدت ویژه‌ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان هستیم.

به گزارش فارس، کوی شهید احمدنیا در روستای خواچکین با دارا بودن 30 خانوار که فاقد آب شرب بهداشتی به‌دلیل عدم شبکه‌گذاری به طول یک‌هزار و 200 متر است، مورد بازدید مدیرعامل آبفار گیلان قرار گرفت.

سایت «اشکیک» منبع ذخیره‌ آب این روستا نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به مدیریت شرکت آب و فاضلاب شهرستان رشت داده شد.

انتهای پیام/2300/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول