اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج در مجلس:

6 میلیارد تومان اعتبار برای جاده روستای میانه اختصاص یافت

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از اختصاص قریب به 6 میلیارد تومان اعتبار برای احداث جاده روستای میانه از توابع شهرستان کامیاران خبر داد.

6 میلیارد تومان اعتبار برای جاده روستای میانه اختصاص یافت

سید حسن علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اعتبار قریب به 6 میلیارد تومان برای روستاهای صعب‌العبور محور لاین - میانه از توابع شهرستان کامیاران اختصاص یافته که این محور نیازمند راه‌سازی، پل‌های متعدد و هزینه بالاست که از دولت یازدهم می‌خواهیم نسبت به تخصیص این اعتبارات اهتمام به‌ خرج دهد.

وی ادامه داد: با توجه به پیشنهاد به پیمانکار برای بررسی و کاهش هزینه یا تخفیف برای این پروژه را اعمال کند داده شده، زیرا این جاده جزء جاده‌هایی است که در دوره‌های قبل مجلس هم در دست بررسی بود اما راه به جایی نبرد.

علوی ضمن تقدیر از وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات و تعیین اعتبار برای جاده روستای میانه، ابراز امیدواری کرد این پروژه اجرایی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: جاده‌های مناطق دیواندره، کامیاران و حوزه کلاترزان علی‌رغم اینکه سال‌های سال است که تأمین اعتبار نشده، بخشی در آینده نزدیک و بخشی هم رو به اتمام است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در خانه ملت یادآور شد: بحث کمبود اعتبار و به تبع آن تخصیص اعتبار مشکلی است که امید است، بتوانیم به قدر کافی اعتبار تخصیص بدهیم تا پروژه‌های تعریف‌شده را به اتمام برسانیم.

وی همچنین اضافه کرد: در کمیسیون عمران به طور قطع مسائل کلان و ملی مطرح می‌شود، اما گاه‌گاهی گریزی به مشکلات استان هم زده می‌شود.

درخواست‌های مردم اجرایی می‌شود

این مسئول در ادامه از توسعه پروژه‌های عمرانی خصوصاً خطوط ارتباطی مواصلاتی بین شهری و روستایی خبر داد.

علوی افزود: علاوه بر آن مسائل احداث سدها و تکمیل و اتمام سدهای در دست اجرا، پروژه فضاهای آموزشی، طرح‌های هادی جهت پیگیری مطالبات که جزء بیشترین درخواست‌های مردم بوده، در دست بررسی است.

به گفته وی، به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و نیز جلوگیری از توسعه حاشیه شهرها که به تبع آن آسیب‌های اجتماعی بوجود می‌آید، باید جاده روستایی و طرح هادی و فضاهای آموزشی را توسعه دهیم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در خانه ملت با اشاره به اینکه اخیراً بر اساس مشکلات خشکسالی که در استان بوجود آمده کم کم مسئله آب به بحران در استان تبدیل می‌شود، بیان داشت: بحران اساسی در روستاهای استان بوده و مسئله آب روستاها باید حل شود.

وی در پایان متذکر شد: مجتمع‌های آب رسانی به روستاها باید حل شود و به وزیر نیرو تذکر داده شده که در این مورد چاره‌اندیشی کند و افزون بر آن وزارت‌نیرو به کردستان و روستاهای آن برای رفع موانع و مشکلات سرکشی کنند.

انتهای پیام/79014/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول