اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار کرمان خبر داد

وجود 5 هزار انشعاب غیرمجاز آب در کرمان

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان با انتقاد از انشعابات غیرمجاز آب در برخی از مناطق استان گفت: 5 هزار انشعاب غیرمجاز در کرمان داریم، اما آمار دیگری از وجود بیش از 15 هزار انشعاب غیر مجاز به ویژه در شهرستان‌های جنوبی خبر می‌دهد.

وجود 5 هزار انشعاب غیرمجاز آب در کرمان

علی رشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به گرمای شدید در تابستان اظهار داشت: امسال تابستان بسیار سختی پشت سر گذاشتیم و با وجود کاستی‌هایی که داشتیم، اما مشکل حاد و خاصی را شاهد نبودیم، فصل پاییز زمان مناسبی برای کار کردن است که باید وقت گذاشت و به طور ویژه فعالیت‌ها را دنبال کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان صداقت، صفا، صمیمت و روح قرآنی کارکنان و مدیران آبفار استان را یکی از مهمترین عوامل موفقیت این مجموعه ذکر و بیان کرد: در کنار این، تلاش و برنامه‌ریزی، نظم و انضباطی که بر امورات حاکم است در رسیدن به اهداف ما را یاری رسانده است.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی که از موفقیت مجموعه جلوگیری می‌کند، محدودیت‌های منابع مالی است، شرط موفقیت این موضوع نیست، اما مسایل مالی سهم بسزایی دارد.

اعتبارات امسال رقم بسیار پایینی است

رشیدی با بیان اینکه امیدواریم سال جاری از لحاظ اعتباری سال خوبی باشد، ابراز داشت: تا امروز تخصیص اعتبارات استان کرمان 14 درصد و رقم بسیار پایینی است، اما با تدبیری که اندیشیده می‌شود، امید داریم که تخصیص اعتبارات افزایش یابد.

وی ادامه داد: توسعه بازسازی و بهره‌برداری نیز امسال در اولویت اعتبارات ما است در بحث هزینه‌ها، کاهش جدی داشتیم و رقم بسیار جزیی است، اما میزان درآمدی که داریم، نتیجه مطلوب را به دنبال ندارد.

رشیدی خاطر نشان کرد: باید تولید آب کاهش و فروش آب افزایش یابد تا بتوان درآمدزایی مناسبی داشته باشیم در زمینه تامین برق نیز مسائلی پیش آمده که ما در حال پیگیری برای حل آن هستیم.

15 هزار انشعاب غیرمجاز در کرمان

وی با انتقاد از انشعابات غیرمجاز آب در برخی از مناطق استان بیان داشت: حدود 5 هزار انشعاب غیرمجاز در استان داریم، اما آمار دیگری از وجود بیش از 15 هزار انشعاب غیر مجاز به ویژه در شهرستان‌های جنوبی خبر می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آبفار استان کرمان افزود: در برخی از شهرستان‌ها هم معادل اشتراکاتی که داریم، انشعاب غیرمجاز است.

رشیدی تصریح کرد: طی 20 روز اخیر اقداماتی برای جمع‌آوری این انشعابات انجام شده است در شهرستان کرمان حدود 30 مورد آن شناسایی و جمع‌آوری شد و این افراد جریمه هم شدند.

وی با بیان اینکه در ارزوئیه انشعابی بوده که 700 درخت را از این طریق آبیاری می‌کرده است، گفت: آبداران و مدیران باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.

پیمایش خانه به خانه در ارتباط با انشعابات غیرمجاز

رشیدی بیان کرد: کمیته تخلفات انشعابات غیرمجاز نیز در این راستا در شرکت تشکیل شده که به طور ویژه در شهرستان‌ها این بحث مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: اگر انشعابات غیرمجاز را شناسایی، جمع‌آوری و اشد مجازات قانونی را برای این افراد لحاظ کنیم از محل درآمد همین بخش می‌توانیم امسال را به خوبی به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: قرار است که پیمایش خانه به خانه در ارتباط با انشعابات غیرمجاز پیگیری و این انشعابات را با سرعت جمع‌آوری می‌کنیم.

رشیدی ابراز داشت: باید ابزارها و روش‌های جدید وصول مطالبات را پیدا کنیم و این کار هم از خود آبداران باید شروع شود.

وی با بیان اینکه فرآیند قطع انشعابات غیرمجاز را مستندسازی کرده و در این زمینه کوتاهی نمی‌شود، اذعان داشت: کارشناسان باید بیایند و خسارات ناشی از این انشعابات را تخمین بزنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان خاطر نشان کرد: سه ماه پیش‌رو به طور جدی در زمینه برخورد با انشعابات غیرمجاز فعالیت می‌شود.

قیمت تمام شده آب در کرمان 520 تومان

وی افزود: متوسط قیمت تمام شده آب روستایی در صنعت 300 تومان است، اما در کرمان 520 تومان بوده که رقم بالایی است، ما داریم آب زیادی تولید می‌کنیم و به باغات و حوضچه‌ها و استخرهای پرورش ماهی و ... می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت آبفار استان کرمان بیان داشت: متوسط فروش 119 تومان است و فاصله این دو 400 تومان است که نشان از ضرر و زیان دارد.

رشیدی با اشاره به برخی از بی‌توجهی‌ها در زمینه اسراف در آب و برق تولیدی در روستاها عنوان کرد: برای قطره‌های آب باید ارزش قائل شویم و نگذاریم یک قطره آب هدر برود، شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان را در نظر بگیرید و در این روند دقت کنید.

وی افزود: پوشش سرانه مشترکان ما یعنی تعداد اشتراک به تعداد کارکنان در صنعت به طور متوسط 658 نفر است، یعنی هر 658 اشتراک یک نیروی انسانی نیاز دارد، اما این رقم در کرمان به ازای هر 375 اشتراک یک نیرو است که دو برابر میزان استاندارد را نشان می‌دهد.

رشیدی با بیان اینکه این موضوع همواره مورد توجه همکاران در هیئت مدیره بوده است، گفت: یک نفر هم که به مجموعه اضافه شود، تغییری در این ارقام ایجاد می‌شود.

وی در ارتباط با بحث فروش انشعاب اظهار داشت: وقتی آب در شبکه هست، باید خیلی سریع انشعابات وصل شوند در غیر این صورت مردم وقتی ببینند، آب در شبکه هست، خودشان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/2446/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول