اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت یک ماه

سرشماری عمومی کشاورزی در سردار جنگل فومن آغاز شد

سرشماری عمومی کشاورزی سال 93 به صورت آزمایشی در دهستان آلیان بخش سردار جنگل فومن آغاز شد.

سرشماری عمومی کشاورزی در سردار جنگل فومن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، بخشدار سردار جنگل فومن صبح امروز در حاشیه آغاز سرشماری عمومی کشاورزی سال 93 در دهستان آلیان بخش سردار جنگل این شهرستان به خبرنگار فارس، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی برای ماموران سرشماری برگزار شده و از امروز به مدت یک ماه این طرح در بخش سردار جنگل فومن اجرایی می‌شود.

حسین عظیمی‌نژاد، انجام سرشماری کشاورزی را برای کسب اطلاعات و آمار و برنامه‌ریزی بهتر برای کشاورزی ذکر کرد و افزود: طرح سرشماری عمومی کشاورزی در سال‌های 67، 72 و 82 انجام شده و سرشماری امسال را سازمان مرکز آمار ایران برای سال 93 انجام می‌دهد.

وی، فهرست نام و مشخصات بهره‌برداران کشاورز اشخاص حقیقی و حقوقی، سن، جنس، تحصیلات، کاربری‌های حوزه کشاورزی، سطح زیرکشت، مقدار تولید به تفکیک آبی و دیمی و تعداد درختان بارور را از جمله پرسش‌های ماموران سرشماری عنوان کرد.

بخشدار سردار جنگل فومن، ادامه داد: در سرشماری کشاورزی مقدار تولید شیر، مساحت گلخانه‌های موجود، تولیدات محصولات گلخانه‌ای و ادوات کشاورزی مد نظر است.

به گفته وی، مساحت اراضی کشاورزی تجهیز شده به سیستم آبیاری تحت فشار، تعداد انواع طیور پرورشی سنتی، تعداد و مقدار کندوی عسل، تعداد جعبه تخم نوغان و مقدار تولید پیله نیز در سرشماری کشاورزی مد نظر است.

عظیمی‌نژاد، خاطرنشان کرد: در سرشماری عمومی کشاورزی مساحت پرورش ماهی یا میگو در آب‌های داخلی و کشت توأم در گیلان مورد پرسش قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری کشاورزان با ماموران سرشماری تصریح کرد: روش اصلی جمع‌آوری آمار کشاورزی، مصاحبه ماموران آموزش دیده با بهره‌برداران کشاورزی است.

این مسئول، یادآور شد: خانوارها، بهره‌برداران کشاورزی و دامپروری، شرکت‌های رسمی و موسسات عمومی دارای فعالیت کشاورزی با فهرست‌برداری از اماکن و اظهارات معتمدین و افراد مطلع محلی مورد شناسایی قرار می‌گیرند سپس برای هر بهره‌بردار یک و یا چند پرسشنامه از طریق پرسش و پاسخ تکمیل می‌شود.

به گفته وی، طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی از امروز تا 29 آبان امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، دومین آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در کل کشور یک دهستان در هر استان و پنج شهر اجرایی می‌شود.

آزمایش نخست طرح سرشماری عمومی کشاورزی در سال 91 انجام شده است.

برای نخستین بار اجرای سرشماری کشاورزی با استفاده از رایانه قابل حمل دارای صفحه نمایش لمسی «تبلت» و بدون استفاده از کاغذ انجام می‌شود که زمان انتشار نتایج را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول