اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد غدیر شهر زیراب:

علامه امینی با قلمش غدیر را احیا کرد

رئیس ستاد غدیر شهر زیراب با تاکید بر اهمیت غدیر، گفت: علامه امینی با قلمش و آیت‌الله نظری با عملش غدیر را احیا کرد.

علامه امینی با قلمش غدیر را احیا کرد

حجت الاسلام محمدزمان رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه در حاشیه جلسه ستاد غدیر شهر زیراب با اشاره به اینکه غدیر و صاحب آن تنها متعلق به شیعه نیستند بلکه به بشریت تعلق دارند، اظهار داشت: همه علمای شیعه و سنی، حدیث آخرین حج پیامبر گرامی اسلام را پذیرفته‌اند ولی کلمه مولا توسط شیعیان به رهبر و سرپرست که معنای اصلی آن است، معنی می‌شود و توسط دیگران به معنی دوست که معنای فرعی کلمه مولا است تعبیر شده است.

رئیس ستاد غدیر شهر زیراب، غدیر را دریای بیکرانی توصیف کرد که نجات دهنده و حیات بخش جوامع بشری است و افزود: جبرئیل سه بار برای بیان آیه مربوط به غدیر نازل شد و به دلیل فشارهای انصار و مهاجران به پیامبر درباره نگهداری او توسط خدا اطمینان داد.

وی با تاکید بر اینکه راه دستیابی انسان به خدا، سعادت از قرآن، اهل بیت و برکه غدیر میسر است، خاطرنشان کرد: آیت‌الله نظری خادم الشریعه در عصر حاضر موجب ترویج جهانی غدیر شده است و بنا بر قولی علامه امینی با قلمش و آیت‌الله نظری با عملش غدیر را احیا کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه در مجالس گرامیداشت غدیر ما باید نسبت به معرفی صاحب غدیر تلاش کنیم، یادآوری کرد: ستاد غدیر زیراب با همکاری ادارات و نهادها اقدام به برگزاری مجالس مختلف با حضور سخنرانان و مولودی جوانان کشوری کرده است و زیباسازی شهر با شعارها و بنرهای مربوط به غدیر را انجام داده است.

انتها ی پیام/86015/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول