اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دهه غدیر کشور خبر داد

برگزاری جشن ویژه دهه غدیر در ساری

رئیس ستاد دهه غدیر کشور از برگزاری جشن ویژه دهه غدیر 29 مهر ماه در ساری خبر داد.

برگزاری جشن ویژه دهه غدیر در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمود نظری عصر امروز در جلسه هماهنگی جشن ویژه غدیر در ساری اظهار داشت: جشن ویژه در ایام دهه غدیر استمرار نشست تخصصی هم‌اندیشی جهانی‌شدن دهه غدیر در راستای هدفمندی نشر معنوی، علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگ غنی شیعه دوشنبه 29 مهرماه در سالروز ولادت امام دهم (ع) در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران (ساری) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این جشن شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی حوزه و دانشگاه به دعوت ستاد بزرگداشت دهه غدیر کشور حضور دارند.

دبیر نشست تخصصی هم‌اندیشی جهانی‌شدن دهه غدیر به محورهای عمومی این جشن ویژه اشاره کرد و گفت: جهانی‌شدن دهه غدیر بر مبانی اصول دین، منطق، تمدن، نگرشی بر وصایای پیامبر(ص) درباره غدیر، بررسی واقعه غدیرخم در روایات و احادیث، شیوه و الگوی غدیر در زعامت و رهبری و مفهوم ولایت فقیه و غدیر عامل اصلی وحدت در جامعه عقلانیت از جمله مهم‌ترین این محورها است.

نظری پیروی از غدیر و تأثیر آن در بیداری اسلامی، اثرگذاری خطبه غدیر از منظر بیداری اسلامی، غدیر حکومت صالحان، فرهنگ سازی دهه غدیر و طبرستان دیار علویان مهد تشیع را از جمله مهم‌ترین محورهای اختصاصی نشست تخصصی هم‌اندیشی جهانی شدن دهه غدیر اعلام کرد.

وی ادامه داد: هدف از این‌گونه کنگره، همایش، اجلاس و نشست تخصصی و جشن‌ها و برپایی مراسم عمومی به صورت جشن‌ها همه و همه به منظور تعظیم شعائر و تکریم مقام شامخ ولایت عظما حضرت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی با بیان این که تجلی حقایق و واقعیت‌های دهه غدیر باید در اعمال، کردار و گفتار غدیریان باشد، ادامه داد: غدیر باید در جامعه بیشتر جلوه کند تا بشریت این نقطه نظرات، آیین پاک این ارزش و ایده الهی و معنوی که برگرفته از فرامین و سنت پیامبران عالی‌قدر خاصه خاتم الانبیاء است تأسی کند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور گفت: دکترین غدیر می‌تواند گامی تأثیرگذار در زندگی انسانی باشد.

وی به پیشنهادات ارائه شده از سوی ستاد دهه غدیر به دانشگاه‌ها به منظور تقویت پایان‌نامه‌های با محتوا و محوریت دهه غدیر اشاره کرد و افزود: این ستاد از این پایان‌نامه‌ها حمایت می‌کند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر این کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع غدیر که از منویات و عنایات ویژه مقام معظم رهبری است نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

دبیر نشست تخصصی هم‌اندیشی جهانی‌شدن دهه غدیر خاطرنشان کرد: دهه غدیر فرصت مغتنمی است که هر عاقلی بیاندیشد و هر منصفی قبول کند و هر انسانی انس پیدا کند و هر موجودی به آن نتیجه برسد که درباره غدیر ظلم شده است، چون حقیقت غدیر در پس پرده غیبت نمی‌ماند.

انتهای پیام/86018/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول