اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

ریشه نابسامانی‌های دنیا فراموشی غدیر است

امام جمعه چناران گفت: ریشه و علت اصلی نابسامانی‌ها از همان روزی است که اسلام به انحراف کشیده شد، غدیر فراموش شد و از چشمه جوشان آن استفاده نشد.

ریشه نابسامانی‌های دنیا فراموشی غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران با اشاره به دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر گفت: مسلماً غدیر از گستردگی برخوردار است که اگر به تمام معنا تحقق می‌یافت، دنیا و آخرت مردم تامین می‌شد.

تاجی افزود: بی‌تردید بدون غدیر، نه دنیا برای مردم فراهم شده و نه آخرت، دنیایی که امروز می‌بینیم با صدها میلیون گرسنه، قتل و کشتار، غارت و ده‌ها میلیون زندانی؛ آیا با چنین وضعیتی انسان به کمال و سرمنزل مقصود می‌رسد؟ به تحقیق پاسخ منفی است.

وی ادامه داد: زمانی می‌توان به وضعیت مطلوب رسید که بشریت به غدیر بازگردد و در مسیر اهل بیت(ع) که مسیر هدایت و کمال بشری است، قرار گیرد، زیرا نجات بشر امروزی از یوغ ستم و استکبار در بازگشت به غدیر و قرار گرفتن زیر پرچم ولایت اهل بیت(ع) است.

امام جمعه چناران با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: مهم‌ترین عامل تربیت و رشد فکری و اخلاقی کودک و نوجوان هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده‌ها است.

تاجی افزود: کودک در دنیای خانواده از طریق رفتارها و موضع‌گیری‌های پدر و مادر با دنیای بیرون آشنا می‌شود و همین رفتارها موفقیت و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری او را شکل می‌دهد.

به گفته وی، کودک در هنگام ورود به محیط آموزشی با مربیان تازه روبه‌رو می‌شود که به‌طور مستقیم در الگوی رفتاری او تاثیر می‌گذارند، در نتیجه هر یک از این دو کانون خانه و مدرسه به تنهایی امکان عمل موفقیت‌آمیز نخواهد داشت و از این رو وجود مرکزی مثل انجمن اولیا و مربیان برای یکسان‌سازی مسایل آموزشی و تربیتی ضروری است.

امام جمعه چناران با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای 1+5 و ایران گفت: به نظر می‌رسد صحنه‌گردان اصلی مذاکرات هسته‌ای رژیم صهیونیستی است و تیم مذاکره‌کننده با ایران تحت فشار لابی صهیونسیت‌ها است، لذا تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی باید ضمن جلب اعتماد و صداقت طرف مقابل و برداشتن گام‌های عملی برای پیشرفت در مذاکرات بر اصول و آرمان‌های نظام اسلامی ایستادگی کند.

تاجی افزود: غرب هم بداند که ملت ایران ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده هیچگاه تحت فشار تحریم‌ها، تسلیم خواسته‌های نابه‌حق که به اشکال گوناگون در مذاکرات مطرح می‌شود، نخواهد شد.

امام جمعه چناران در ادامه به مسئله احسان به والدین اشاره کرده و گفت: در فرهنگ دینی ما احترام به پدر و مادر از جمله ضروریات و مهم‌ترین مسائل اخلاقی محسوب می‌شود.

تاجی افزود: جایگاه پدر و مادر در اسلام بسیار بالاست چنان‌که انسان قادر به درک این عظمت نیست، پدر و مادر واسطه آفرینش فرزند و مسئول تربیت و پرورش او هستند.

وی گفت: بدین سبب در دین مقدس اسلام بالاترین تاکید در اطاعت و احترام به آنان شده و تا جایی که خداوند احسان به پدر و مادر را در کنار اطاعت و پیروی از خود قرار داده است.

خطیب جمعه چناران با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش گفت: بر کسی پوشیده نیست که ورزش کردن دارای محاسن و امتیازات فراوانی است اما این نکته را نباید فراموش کرد که اگر ورزش با اخلاق و اعتدال همراه نباشد، نتیجه مطلوبی نخواهد داد و همچنان که دین اسلام، دین اعتدال است به اعتدال در محور امور از جمله ورزش سفارش کرده است.

تاجی گفت: در فرهنگ ایران اسلامی، ورزشکاران باستانی‌کار همواره در خط اعتدال قرار داشته و فرهنگ حاکم در بین این گروه ورزشی فرهنگ علوی است، نام و یاد خدا، رعایت آداب ویژه باستانی و نیز رعایت اخلاق اسلامی از ویژگی‌های بارز این رشته ورزشی است و لذا همه رشته‌های ورزشی باید با رعایت این معیارها جامعه ورزشی را به محیط اخلاقی و جوانمردی تبدیل کنند.

وی با انتقاد از مسئولین استانی و شهرستانی به خاطر کمبودهای ورزشی در شهرستان گفت: با توجه به اینکه چناران پهلوان‌پرور است و همچنین به جهت وجود جودوکاران متعدد سطح ملی و بین‌المللی که دارای امتیاز هستند وجود خانه جودو از نیازهای اصلی ورزشی شهرستان است.

انتهای پیام/2202/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول