اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد برجسته دانشگاه و پژوهشگر دینی:

غدیر به نقطه واحد مسلمانان جهان تبدیل می‌شود

استاد برجسته دانشگاه و پژوهشگر دینی گفت: غدیر از مسلمات دین مبین اسلام است و بدون تردید روزی غدیر به نقطه واحد مسلمانان جهان تبدیل می‌شود.

غدیر به نقطه واحد مسلمانان جهان تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عبدالله رضایی شامگاه جمعه در آئین رونمایی از تابلو و تندیس شهید شاهینی در کتابخانه عمومی آبپخش اظهار داشت: کتاب از مهم‌ترین سرمایه‌های فرهنگی و ثروت بشر محسوب می‌شود و ماندگاری آنرا می‌توان به میزان عمر انسان دانست.

وی افزود: تقویت فرهنگ جامعه موضوع مهمی است که در سال‌های اخیر مورد توجه جامعه بشری قرار گرفته و نقش کتاب و کتابخوانی در این زمینه غیرقابل کتمان است.

استاد دانشگاه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که داشتن کتابخانه به تنهایی کافی نیست و مهم‌تر از آن تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

رضایی بیان داشت: در موضوع کتابخوانی نباید توجه خود را به گروه سنی خاصی معطوف کنیم، بلکه باید تمامی بازه‌ها و گروه‌های سنی را مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: ارتباط مستمر اقشار بازنشسته با کتابخانه عمومی از عوامل تاثیرگذار در افزایش سرانه مطالعه است و مسئولان فرهنگی باید در ترغیب بازنشستگان به ارتباط با کتابخانه‌های عمومی و مراکز مطالعاتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رضایی متذکر شد: مخاطب محوری موضوعی است که در کتابخانه‌های عمومی باید مورد توجه قرار گیرد و اینطور نباشد که صرفا به افزایش تعداد کتب موجود در مخازن توجه داشته باشیم.

وی افزود: طرح کتاب من از ابتکارات قابل تحسین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و نقشی بی‌نظیر در ارتباط مردم با کتابخانه‌های عمومی و ترغیب ایشان به مطالعه دارد.

رضایی تاکید کرد: انجام اقدامات جهت‌گیر در زمینه تقویت فرهنگ کتابخوانی موضوع مهمی است که مسئولان فرهنگی و متولیان امر کتابخوانی باید به آن توجه داشته باشند.

این پژوهشگر دینی با تبریک هفته ولایت و عید غدیر بیان داشت: حضرت علی (ع) شاهراه بلاغت و سخن‌وری هستند و هر بند از نهج‌البلاغه آن امام همام پندها و نکات عظیمی برای جامعه امروز در بر دارد.

رضایی عنوان کرد: تبیین ابعاد مختلف واقعه غدیر در شرایط کنونی جامعه رویکرد مهمی است که همه مبلغان باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: غدیر از مسلمات دین مبین اسلام است و عشق به غدیر سبب همگرایی میان مردم و مسلمین می‌شود و بدون تردید روزی غدیر به نقطه واحد مسلمانان جهان تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/2452/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول