اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

وجود یک هزار کتاب بریل در کتابخانه «اندیشه سپید»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: یک هزار نسخه کتاب به خط بریل ویژه روشندلان در کتابخانه عمومی «اندیشه سپید» زنجان وجود دارد.

وجود یک هزار کتاب بریل در کتابخانه «اندیشه سپید»

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به کتابخانه عمومی اندیشه سپید (روشندلان) زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این کتابخانه نخستین کتابخانه عمومی ویژه نابینایان در بین ادارات کل کتابخانه‌های عمومی کشور است.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی «اندیشه سپید» در آبان ماه سال 1387 افتتاح شده است، تصریح کرد: این کتابخانه در بزرگراه 22 بهمن، پارک شهید رجایی و جنب کتابخانه عمومی استاد رضا روزبه زنجان قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه این کتابخانه در زمینی به مساحت 690  و با زیربنای 216 متر مربع ساخته شده است، افزود: کتابخانه «اندیشه سپید» با 200 میلیون تومان اعتبار برای نابینایان طراحی و احداث شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این کتابخانه امکانات مورد نیاز روشندلان اعم از سالن مطالعه و بخش‌های ویژه‌ سمعی و بصری، مخزن کتاب، استریو، نشریات کودک و نوجوان، دفاع مقدس و اداری فراهم شده است.

احمدخانی به تجهیزات متنوع موجود در کتابخانه عمومی «اندیشه سپید» زنجان اشاره کرد و اذعان داشت: در این کتابخانه تجهیزات مختلفی از قبیل رایانه، میز مطالعه، برجسته نگار 2، نرم افزار نوید 4 و 5، بهدید 3.5 و 8.5، چاپگر بریل، هدفون، واکمن، ضبط صوت، cd man، ذره بین، کتاب بریل، پکجاز80، پرکینز، دستگاه درشت نمای رومیزی، دستگاه تکثیر نوار و رک سرور برای راحتی نابینایان زنجانی وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این کتابخانه امکاناتی همچون رک سوئیچ، سوئیچ 24 پورت، نرم افزار سروش2، اسکنر، فکس، دستگاه کپی، قفسه (کتاب، نوار کاست، (CD نوار گویا، سیستم امنیتی، کمپکت، ماشین حساب ویژه گویا، ساعت رومیزی گویا، چاپگر لیزری، دستگاه بریل، چاپگر سروش 2، برجسته نگار یک، پکجاز 5، تجهیزات شبکه داخلی، پنج پنل 24 پورت، تلویزیون، میز تلویزیون، میکروفون، سرور کتابخانه، اینترنت و سایر امکانات مورد نیاز برای استفاده  نابینایان وجود دارد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به کتاب‌های موجود در کتابخانه اندیشه سپید به خط بریل اشاره کرد و اظهار داشت: در این کتابخانه یک هزار نسخه کتاب به خط بریل وجود دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: امید است امکانات موجود در کتابخانه اندیشه سپید برای روشندلان زنجانی کافی باشد و آنها بتوانند به راحتی از امکانات و تجهیزات این کتابخانه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/73008/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول