اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران:

شعار مرگ بر آمریکا هویت ایران اسلامی است

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به توطئه‌های آمریکا و برخی اظهارات غیرمسئولانه برخی خواص گفت: شعار مرگ بر آمریکا هویت ایران اسلامی است.

شعار مرگ بر آمریکا هویت ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌اسلام والمسلمین علیرضا ساور علیا در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی ضمن تبریک ولادت با سعادت امام هادی (ع) و فرارسیدن عید سعید غدیر خم، ولایت و امامت خاصه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برخی از آیات قرآن کریم به‌طور مستقیم مسئله ولایت و امامت را مورد توجه قرار می‌دهد. اگرچه آیات زیادی داریم اما به پنج آیه اشاره می‌کنم که آیه تبلیغ و داستان غدیر، آیه ولایت، آیه قربی، آیه صادقین و آیه اولی الامر است.

امام جمعه موقت جوادآباد افزود: بخش دیگری از آیات قرآن کریم آیاتی است که به‌طور غیرمستقیم از این مسئله بحث می‌کند.

وی در ادامه بخش دیگری از آیات را آیات فضائل دانست و گفت: آیاتی از قرآن کریم مستقیماً مسئله ولایت را مطرح نمی‌کند، اما فضائل حضرت علی (ع) را اثبات می‌کند و او را برترین و والاترین شخصیت بعد از پیامبر اکرم (ص) معرفی می‌کند.

ساورعلیا ادامه داد: این آیات قرآن بسیار وسیع است که از میان آن‌ها به 20 آیه اشاره می‌کنم. آیه مباهله، آیه خیرالبریه، آیه لیلة المبیت، آیه حکمت، آیه سوره هل اتی، آیه آغاز سوره برائت، آیه سقایة الحاج، آیه صالحین، آیه وزارت، آیات سوره احزاب، انذار، آیه نور، آیه مرج البحرین، آیه سابقون، آیه انفاق، آیه محبت، مودت، بینه و شاهد، منافقون و آیه نجوی است.

امام جمعه جوادآباد گفت: جریان غدیر در آیه تبلیغ در کتاب‌های بسیاری از دانشمندان اهل تسنن و همه کتب معروف شیعه اعم از تفسیر و حدیث و تاریخ آمده است که آیه فوق در شان حضرت علی (ع) نازل شده است.

وی بیان داشت: هر شخص بی‌نظری نگاهی به مجموعه این اسناد و مدارک بیاندازد، یقین پیدا می‌کند که حدیث غدیر از قطعی‌ترین روایات اسلامی است و به‌صورت مستقیم در شان حضرت علی (ع) نازل شده است.

ساورعلیا در توصیه به مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی عنوان کرد: روز عید غدیر را ارج دهید، در این روز به زیارت سادات بروید، آن‌ها را در آغوش بگیرید و دعای معروف روز غدیر را زمزمه کنند.

امام جمعه موقت جوادآباد در بخش دیگری از سخنان خود ولادت با سعادت امام هادی (ع) را به محضر امام عصر (عج) تبریک گفت و افزود: امام هادی (ع) می‌فرماید «هرکس از خدا بترسد چنان جلال و عظمتی پیدا کند که مردم از او بترسند و او را به عظمت یاد کنند، و هر کس از خداوند پیروی و اطاعت نماید دیگران نیز از او پیروی کنند.»

وی با اشاره به روز تربیت‌بدنی و ورزش گفت: توصیه همه اندیشمندان و بزرگان جهت سلامتی به ورزش بوده و هست. شادابی و سلامت جسم همه در زیر سایه ورزش به‌دست آمده می‌آید.

ساورعلیا با اشاره به فتح فدک به دست رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) تصریح کرد: رسول خدا این باغ را به حضرت زهرا (س) بخشیدند، اما غاصبان هرگز چنین فرصتی را به حضرت زهرا (س) ندادند که ایشان از این هدیه الهی به نفع فقرا استفاده کنند.

امام جمعه موقت جوادآباد همچنینی شهادت حاج آقا مصطفی خمینی (ره) را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: شهادت حاج آقا مصطفی خمینی (ره) سرآغاز انقلاب اسلامی بود و امام امت از این حادثه به‌عنوان «لطف خفیه خدا» یاد کردند.

قدرت ایران، کابوس آمریکا

ساورعلیا سفر هیئت ایران به نیویورک و ژنو و مذاکره آنها را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری از دیپلماسی دولت حمایت می‌کنیم و به تلاش و تحرک دیپلماسی هم در این قضایای سفر اخیر و چه غیر آن اهمیت می‌دهیم و از آنچه دولت ما انجام می‌دهد پشتیبانی می‌کنیم.

امام جمعه موقت جوادآباد خاطرنشان کرد: آن‌چه که باید دولت و شخص رئیس جمهور توجه داشته باشد، این است که ما دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد می‌دانیم، دولتی غیرمنطقی، عهدشکن و پشتیبان صهیونیسم غاصب و نامشروع و اشغال کننده فلسطین است.

وی ادامه داد: آنچه برای نظام جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، استحکام و قدرت درونی نظام است. رهبری فرزانه و قدرتمند انقلاب، ملت هوشیار و ولایت‌مدار، استحکام نظامی و هوشیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایران عزیز را قدرتی بزرگ در منطقه ساخته است و خواب را از چشمان آمریکا و هم نوکرانش گرفته است.

امام جمعه موقت جوادآباد در پایان تصریح کرد: ملت ما بدانند شعار مرگ بر آمریکا هویت نظام ما است.

عید غدیر عیدالله الاکبر است

امام جمعه خیرآباد با اشاره به جایگاه عید غدیرخم در دین مبین اسلام گفت: عید غدیر عیدالله الاکبر است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری بیان داشت: عید سعید غدیر خم روز سیاست است آن هم سیاست حضرت علی(ع) است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که حیدری هستیم و وای به حال کسانی که راه صاف و حقیقت حضرت علی (ع) را بیراهه نشان دادند.

امام جمعه خیرآباد تصریح کرد: امروز علم و تکنولوژی و ... همه از امام علی (ع) است و به اینکه در مسیر حضرت علی (ع) و شیعه هستیم، افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/2462/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول