اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

شعار مرگ بر آمریکا مظهر اقتدار ایران است

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه آمریکا در برابر اعتماد ملت ایران همیشه خیانت کرده است گفت: ما به آمریکا اعتماد نداریم و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا یکی از مظاهر اقتدار ملت ایران است.

شعار مرگ بر آمریکا مظهر اقتدار ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشمر در مصلای این شهر با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا نشان دهنده ظلم ستیز بودن انقلاب و سرکوب کننده ظالمان است، اظهار داشت: اگر آمریکا می‌خواهد از سرکوب شدن رهایی یابد باید از جایگاه ظالم بودن و مستکبر بودن کناره‌گیری کند.

وی با بیان اینکه آمریکا زورگو و قداره‌بند است که فقط قدرت و اقتدار می‌تواند جلوی او را بگیرد، ابراز داشت: اگر امروز آمریکا نرم شده و درخواست مذاکره دارد برای این است که اقتدار ملت ایران را بارها در صحنه‌های داخلی و خارجی دیده بنابراین به این مهم رسیده که تا زمانی که ایران در منطقه حضوری فعال داشته باشد نمی‌تواند نفس بکشد به همین جهت برای حفظ آبرویش بحث مذاکره را پیش گرفته است.

امام جمعه کاشمر ادامه داد: مذاکره آمریکا برای حل مسئله نیست ‌بلکه قصد این شیطان از انجام مذاکره تنها بحث سوء‌استفاده‌های سیاسی و تبلیغات رسانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا در واقع مرگ بر ظالمان و زورگویان است، ابراز داشت: کسانی که می‌گویند باید این شعار را کنار بگذاریم یا مبارزه اسلام و انقلاب با ظلم را قبول ندارند یا نمی‌توانند قبول کنند که آمریکا مظهر شرارت و پشتیبانی کننده جنایت‌ها در دنیای اسلام است.

خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا ربطی به موضوع انرژی هسته‌ای ندارد، افزود: آن‌هایی که فکر می‌کنند با کم و زیاد کردن این شعار تاثیری در مذاکرات ایجاد خواهد شد در اشتباه هستند چرا که این شعار از 28 مرداد سال 1332 از دل مردم جوشیده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای بحث راضی یا ناراضی بودن امام را در خصوص سر دادن این شعار مطرح می‌کنند خطاب به آنان یادآور شد: اسناد و گفته‌های امام وجود دارد که تا آخرین لحظه عمر با برکتشان در تمامی سخنرانی‌های امام شعار مرگ بر آمریکا بلند بود چرا که تولد، زندگی و مرگ امام انقلابی بود.

یعقوبی با تاکید بر اینکه تمامی فرمایشات معمار کبیر انقلاب برای همه ما محترم است، خاطرنشان کرد: امروز معیار برای همه ما رهبری انقلاب است و آن‌هایی که می‌خواهند بدانند که امام چه فرمودند خودشان را به زحمت نیندازند و از رهبر معظم انقلاب کسب تکلیف کنند که این شعار را تکرار کنند یا خیر.

وی با اشاره به حساس شدن مذاکرات هسته‌ای، ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده که با صلابت و اشراف کامل حق ملت ایران را مطرح کردند، تصریح کرد: با توجه به این که 10 سال است این مذاکرات ادامه دارد بهتر این بود شرایطی فراهم می‌شد تا مطالبات آمریکا و گروه 1+5 از ملت ایران رسانه‌ای می‌شد تا ایران بهتر بتواند تصمیمی قاطع اتخاذ کند و بیش از این وقت ملت، دولت و رسانه‌ها را نگیرند.

امام جمعه کاشمر ملت ایران یادآور شد: آمریکا در سال 42 با تبعید امام، انقلاب را سرکوب کرد، در سال 57 کشتار راه انداخت و تاکنون نیز هر جنایتی که توانسته انجام داده و تاریخ نشان داده هر زمانی که ما به آمریکا اعتماد کردیم ضرر و خیانت دیدیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین هدف آمریکا، حفظ اسراییل در منطقه است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ایران قبول نکند که اسراییل بماند آمریکا از ما راضی نخواهد شد و تنها زمانی آمریکا به ما اعتماد می‌کند که ما خواسته‌های او را بپذیریم؛ لذا ملت ایران تنها برای نجات از آمریکا انقلاب کرد تا مطیع این کشور ظالم و خیانتکار نباشد.

یعقوبی در ادامه با اشاره به تغییر و تحولات دولت، انجام آن را امری طبیعی، لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: باید همه متوجه باشند عواملی که در فتنه 88 موثر بودند اگر کلیددار خانه خدا هم شوند، نجس هستند و تا زمانی که در محضر ملت و رهبری انقلاب اظهار ندامت و پشیمانی نکنند از دیدگاه ما منفور و محکوم هستند.

انتهای پیام/2202/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول