اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس خبر داد

وجود 117 پست بدون تصدی در غرب مازندران

نماینده مردم نوشهر و چالوس گفت: 117 پست بدون متصدی در غرب مازندران وجود دارد.

وجود 117 پست بدون تصدی در غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، قاسم احمدی ظهر امروز در بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان اظهار داشت: نگاه به غرب مازندران در همه موارد مطلوب نبوده و این در حوزه بهداشت و درمان نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: حوزه بهداشت و درمان نوشهر و چالوس نیاز به توجه ویژه دارد و نیاز است تا هر ماه مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران به منطقه نوشهر و چالوس سفر کرده و از نزدیک مشکلات و نیازمندی‌ها در این حوزه را مورد بررسی قرار داده و برای رفع آن تلاش جدی کنند.

وی درباره میزان اعتبارت تخصیصی در این بخش به نوشهر خاطرنشان کرد: نباید ملاک اعتبارت تخصیصی آمارهای سرشماری نفوس و مسکن باشد چون نوشهر و چالوس همواره در طول سال میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران است و در این بخش خدمات ملی ارائه می‌شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس تصریح کرد: اجرای فاز دو بیمارستان شهید بهشتی نوشهر موضوع جدیدی نیست و باید دستور عملیاتی شدن آن اعلام و کار شروع شود و این پروژه نیمه‌تمام و اجرای عملیات مراکز بهداشتی و درمانی منطقه "کشکسرا" و "موسی‌آباد" که کلنگ آن نیز بر زمین زده شد به سرانجام خود برسد.

وی همچنین با بیان اینکه 117 پست بدون تصدی وجود دارد، ابراز داشت: در مورد جذب نیرو باید از نیروهای بومی استفاده شود و البته در انجام این کار نیز نباید هرگز سلیقه‌ای عمل شود بلکه باید توجه کرد تا خانواده‌ای که چندین تحصیل کرده بیکار دارد مورد توجه بیشتری واقع شوند.

فرماندار نوشهر نیز در این نشست گفت: نوشهر نیازمند نگاه ملی است.

محمدعلی قمی گفت: اتفاقات بسیار خوبی در سال‌های اخیر در بحث بهداشت و درمان در نوشهر رخ داده و متخصصان خوبی وارد حوزه درمانی این شهرستان شدند.

وی به گردشگرپذیر بودن نوشهر و میزبانی این شهرستان از میلیون‌ها مسافر و گردشگر خاطرنشان کرد: اعتبارات درمانی برای جمعیت 130 هزار نفری نوشهر در نظر گرفته می‌شود در حالی که در بحث تخصیص اعتبارات به نوشهر نباید به این جمعیت 130 هزار نفری بسنده کرد بلکه با توجه به خدمات‌دهی نوشهر میلیون‌ها مسافر و گردشگر از سراسر ایران ضرورت دارد تا به بهداشت و درمان نگاه ملی شود.

فرماندار نوشهر به مشکلات موجود بهداشت و درمان در منطقه محروم کجور اشاره کرد و افزود: کجور با وسعت یک‌هزار و 176 هکتاری و پراکندگی روستاهای آن نیاز به توجه ویژه در حوزه بهداشتی و درمانی دارد تا مردم این منطقه دغدغه و نگرانی در این بخش نداشته باشند.

وی از عدم ماندگاری پزشکان در بخش محروم کجور به شدت انتقاد کرد و گفت: برای این مشکل باید یک سیاست تشویقی در نظر گرفته شود تا مشکل عدم ماندگاری پزشک در کجور و منطقه توریستی کندلوس برطرف شود.

قمی از مشکلات حوزه اورژانس 115 درمحور شرقی نوشهر سخن به میان آورد و اظهار داشت: این محور 60 کیلومتری یکی از محورهای پرتردد و درعین حال محور پرخطری است و این خطر در زمان بارندگی بسیار نگران کننده می شود.

وی افزود: بارندگی‌های اخیر در نوشهر موجب شد تا در یک روز 24 سانحه تصادف همراه با کشته و زخمی رخ داد و این خود نشان میزان بالای حادثه‌خیزی این محور دارد و بنابراین فعال بودن اورژانس 115 بسیار ضروری است.

انتهای پیام/2296/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول