اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان:

اتباع بیگانه غیرمجاز سلامت مردم رودان را تهدید می‌کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به این شهرستان سلامت مردم را تهدید می‌کند.

اتباع بیگانه غیرمجاز سلامت مردم رودان را تهدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، غلامعلی  خجندی شامگاه سه‌شنبه در نشست پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری وبای التور اظهار داشت: وبای التور بیماری ‌اسهالی واگیردار است که توسط نوعی باکتری به‌ نام «ویبریوکلرا» ایجاد می‌شود که از عوارض این بیماری اسهال شدید همراه با استفراغ و گاهی بدون تب است و بیمار معمولاً دچار عطش فراوان می‌شود.

وی ادامه داد: آب آلوده، یخ آلوده، مواد غذایی خام و کم پخته شده، سبزی‌ها و میوه‌های خام آلوده و یا شسته شده با آب آلوده، شیر آلوده، بستنی‌هایی غیر بهداشتی و تماس مستقیم با افراد مبتلا به وبا و حشرات از جمله راه‌های انتقال این بیماری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان همچنین ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به شهرستان رودان را یکی از موارد تهدیدکننده سلامت شهروندان در زمینه انتقال بیماری ‌وبای التور اعلام کرد و خواستار چاره‌اندیشی اساسی مسئولان در این زمینه شد.

این مسئول با اشاره به راه‌های پیشگیری از بیماری وبا، گفت: استفاده از غذای تازه و آب آشامیدنی سالم، شستن دست‌ها قبل از تهیه یا خوردن غذا و همچنین استفاده از توالت بهداشتی از جمله راهکارهای پیشگیری از این بیماری است.

خجندی اذعان داشت: افزایش آگاهی مردم، تأمین آب آشامیدنی سالم، کنترل بهداشتی اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، کنترل بهداشتی زباله‌ها و دفع مواد زاید، کنترل حشرات، عدم تهیه و مصرف مواد غذایی غیر بهداشتی از دیگر اقدامات لازم برای کنترل این بیماری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان به پزشکان بخش بهداشت و درمان تاکید کرد حساسیت بیشتری نسبت به تشخیص به موقع بیماری وبا و ارجاع موارد مشکوک به آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان داشته باشند.

وی از شهروندان نیز خواست در صورت ابتلا به بیماری اسهالی به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی درمانی محل زندگی خود مراجعه کنند و با رعایت نکات بهداشتی، سلامتی خود و سایر شهروندان را تامین کنند.

در این نشست مقرر شد: اداره آب و فاضلاب شهری و روستای نسبت به آموزش آبدارها، تامین کلر، کلرزنی به موقع آب و رفع ترکیدگی لوله‌های آب اقدام کند، بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) همه موارد اتباع بیگانه را از نظر التور، سل و مالاریا بررسی و نسبت به آماده سازی یک اتاق ایزوله جهت بستری بیماران مشکوک به التور اقدام کند، همچنین شبکه بهداشت و درمان نسبت به آموزش و حساس سازی کلیه پرسنل از جمله پزشک، کارشناس و کاردان بهداشتی و بهورزان اقدام و گزارش روزانه کلرسنجی از خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی تهیه کند.

همچنین مقرر شد، مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت و بیمارستان نسبت به گزارش تلفنی موارد مشکوک به التور و گرفتن نمونه قبل از تجویز هر گونه آنتی بیوتیک اقدام کنند.

نشست پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری وبای التور با حضور مدیر و معاون بهداشتی شبکه، سرپرست بیمارستان علی بن ابیطالب (ع)، مسئولان اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی و جمعی از مسئولان ستادی در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان تشکیل شد.

انتهای پیام/88005/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول