اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمیته امداد مرجعی مطمئین برای کمک به فقراست

ضرورت فرهنگ‌سازی برای توزیع نذورات در بین نیازمندان

باید فرهنگ‌سازی لازم برای توزیع نذورات در بین نیازمندان در جامعه صورت گیرد و کمیته امداد مرجعی مطمئین برای کمک به فقرا است.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای توزیع نذورات در بین نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، قربان بهانه عبد و بندگی و سر تسلیم فرود آوردن به درگاه ایزد و باری تعالی بود، افراد زیادی هم در این روز قربانی کردند، اما چه کسانی از این گوشت‌های قربانی استفاده کردند‌.

کشور ما مردمی مسلمان و ولایت‌مدار‌، پیرو خط رهبر و تابع دستورات اسلام دارد، اما برخی افراد تنها نام مسلمانی را با خود یدک می‌کشند و غافل از اینکه مسلمانی تنها با اسم مسلمان بودن کامل نمی‌شود، بلکه عمل به سیره امامان معصوم (ع) اصل اسلام و مسلمان بودن است.

معصومینی که شبانه بدون آن که کسی بفهمد، کوله‌بار خود را پر می‌کردند و درب خانه‌های فقیر را می‌زدند و از آنها دل‌جویی می‌کردند، معصومی که غذای افطاری‌اش را به فقیر داد و خود با آب افطار کرد.‌

عید قربان گذشت و هر کس در توانش بود قربانی کرد و بین مردم تقسیم کرد، اما بین چه کسانی، یک عده فقط گوشت‌ها را تقسیم کردند و به فقیر و پولدار بودن شخص توجهی نکردند، یک عده فقط به افراد فامیل خود و عده‌ای گشتند و افراد فقیر و آبرومند را پیدا کردند، باید فهمید کدام یک از این افراد کار درست را انجام دادند.

خانواده‌های زیادی هستند، شاید در سال به زور می‌توانند یک کیلو گوشت برای خود تهیه کنند و چه قدر زیبا بود قبل از تقسیم گوشت‌های قربانی این خانواده‌ها شناسایی بشوند و گوشت‌های قربانی به آنها داده شود.

حتی اگر در بین مردم فرهنگ‌سازی می‌شد که قربانی خود را به کمیته امداد بدهند تا به دست نیازمند واقعی برسد، بهترین کار صورت می‌گرفت، شاید برخی افراد تنها به قصد خودنمایی فقط‌ شکم طایفه خود را سیر می‌کنند، اما قربان بهانه‌ای برای نشان دادن بندگی واقعی به درگاه خداوند است.

انتهای پیام/80016/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول