اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید سعید قربان صورت گرفت

بارگاه متبرک امامزاده سید دانیال خلخال میزبان عاشقان امامت و ولایت

همزمان با عید قربان بارگاه متبرک امامزاده سید دانیال خلخال میزبان عاشقان امامت و ولایت بود.

بارگاه متبرک امامزاده سید دانیال خلخال میزبان عاشقان امامت و ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز همزمان با عید قربان آستان مبارک امامزاده سید دانیال (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) میزبان عاشقان امامت و ولایت بود.

امامزاده سید دانیال (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در کنار روستای خانقاه سادات خلخال در سه کیلومتری خلخال میعادگاه واقع شده است و زیارتگاه دوستداران اهل بیت (ع) است.

 

 

 

 

در روز عید قربان عاشقان امامت و ولایت از استان‌های همجوار صدها کیلومتر را به جهت زیارت این نواده امام موسی کاظم (ع) سفر کرده و تا غروب روز عید قربان در جوار امامزاده به زیارت و قرائت دعا پرداختند.

هم‌اکنون این امامزاده در حال مرمت و نیمه‌ کاره است که زائران و علاقمندان خواستار اتمام و تکمیل هرچه سریع‌تر این امامزاده هستند.

سالهای گذشته قبل از بازسازی در اعیاد خاص همچون عید غدیر خم و عید قربان بیش از 20 تا 30 هزار زائر به زیارت این حرم متبرک می‌آمدند.

اهالی شهرستان خلخال با اشاره به اینکه این امامزاده به لحاظ نزدیکی یکی از اصلی‌ترین مکان‌های زیارتی است، خواستار توجه و جدیت دستگاه های ذیربط در خصوص تکمیل این بقعه متبرکه شد.

دست‌هایی که به ضریح متبرک امامزاده چسبیده بود و زمزمه‌ای که زیر لب‌ها تکرار می‌شد، نشان از دردی عمیق در درون مادری پیر بود که به ضریح تکیه زده بود.

زائری برای فرزندش اولاد و زائر دیگری برای خانواده‌‌اش کار و معاش و زندگی می‌خواست.

آن گوشه دیگر زائری با چشم‌های گریان شفای بیمار در بسترش را می‌خواست و دست‌ها همچنان رو به دعا بود.

سید سعید رحمانی، کارشناس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال گفت: حرمت این امامزاده برای اهالی خلخال به قدری بااهمیت است که کسانی که به عتبات عالیات و مکه مشرف می‌شوند قبل از عزیمت حتماً باید در امامزاده سید دانیال (ع) حضور یافته و پس از زیارت این نواده بزرگوار امام موسی کاظم (ع) به زیارت حج و عتبات عالیات در عراق بروند.

رحمانی بیان داشت: کار مرمت و بازسازی حرم مطهر امامزاده سید دانیال (ع) از سال 1389 آغاز شده، اما با گذشته سه سال از آغاز عملیات این بقعه متبرکه تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه این امامزاده یکی از امامزاده‌های شاخص شهرستان خلخال است در فصل پاییز و زمستان نیز زائرپذیر بوده و نیاز به توجه مسئولان استانی در تخصیص اعتبارات جهت مسقف و تکمیل دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرستان خلخال به دلیل داشتن بیش از 80 امامزاده، می‌تواند به عنوان قطب توریسم مذهبی مطرح شود و توجه مسئولان استانی را در ایجاد بسترهای مناسب از جمله تکمیل و بهسازی امامزاده‌ها در خلخال گردشگری مذهبی را در این شهرستان توسعه بخشد.

انتهای پیام/62008/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول