اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بابل:

پیام رهبری به حج تداوم نهضت انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت بابل گفت: پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره حج امسال آیین‌نامه و کانون تداوم نهضت انقلاب است.

پیام رهبری به حج تداوم نهضت انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام سیدحسن ابراهیمیان در خطبه‌های امروز نماز جمعه در مصلی بابل با اشاره به اینکه در آستانه 1424 امین سالگرد عید اکبر مسلمین یعنی عید غدیر خم و دهه ولایت هستیم، بیان داشت: بیش از 2 هزار و 330 بار کلمه ولایت در قرآن ذکر شده که یکی از پرکاربردترین واژه‌های قرآنی است.

وی واژه ولایت را از اسماء اعظم الهی دانست و افزود: ولایی بودن یعنی شناخت، آگاهی و معرفت نسبت به ابعاد و زوایای حیات فردی و اجتماعی ائمه، پذیرش ولای محبت، ولای هدایت، حاکمیت ولایت و واسطه فیض الهی ولای دخل و تصرف اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت بابل با اشاره به اینکه ولایت امری اعتباری و قراردادی نبوده بلکه امری تکوینی و واقعی است، خاطرنشان کرد: اساس کار نظام آفرینش بر ولایت است و نبود ولایت سبب فروپاشی جهان خلقت می‌شود لذا ولایت‌پذیری نیز امری فطری است و ائمه نیامدند تا ما را ولایی کنند بلکه آمدند تا ولی حق و الهی را به ما معرفی کنند که زیر بار ولی باطل نرویم.

ابراهیمیان تصریح کرد: حق ائمه بر گردن ما به دلیل حق حیات و هستی، حق بقاء، حق قرابت اهل بیت با پیامبر، حق هدایت و معرفت و حق واسطه فیض بودن است.

امام جمعه موقت بابل با اشاره به ولادت امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: زیارت جامع کبیره از جمله سرمایه‌های عظیم فرهنگی و دینی به جا مانده از تالیفات آن حضرت و مهم‌ترین یادگار امام هادی به مسلمان است و این است که با فضیلت‌ترین زیارت و اقیانوسی از شناخت ائمه به شمار می‌رود.

وی به شهادت مصطفی خمینی اشاره و بیان داشت: شهید مصطفی خمینی شخصیت عظیمی بود که ابعاد گوناگون آن ناشناخته ماند، او فیلسوف، عالم و مفسر قرآن بود او با این که در 27 سالگی به درجه اجتهاد رسید و به دست دشمنان اسلام برای ضربه زدن به امام (ره)در سال 56 با زهر به شهادت رسید ولی کانون عطف شکل‌گیری نهضت و پیروزی انقلاب شد.

ابراهیمیان ضمن گرامیداشت روز تربیت بدنی گفت: یکی از پدیده‌های مهم از دیدگاه اسلام که به آن کمتر پرداخته شد ورزش است، ورزش جزئی از اسلام بوده و در طب الرضا و صادق به آن پرداخته شد.

وی اذعان داشت: علت افسردگی و بی‌حالی جوانان امروز به دلیل دل بستن به چیزهای مرده مثل ماشین، خانه و مادیات زندگی و علت سر زندگی قدما ما دل بستن به چیزهای زنده مثل طبیعت و موجودات زنده بود.

ابراهیمیان با اشاره به پیام اخیر رهبر به کنگره حج اظهار داشت: این پیام آیین‌نامه انقلاب و کانون تداوم نهضت ما و ادامه این انقلاب است، مسئله اتحاد، وحدت و یگانگی مسلمانان، خاتمه بین دعوای شیعه، سنی و فرقه‌های مختلف دینی از جمله پیام اخیر رهبر به این کنگره است.

امام جمعه موقت بابل، دشمن‌شناسی را از دیگر پیام‌های مهم رهبر به کنگره دانست و گفت: پیام رهبر در راستای اهمیت دشمن شناسی، شناخت نقشه‌ها و ترفندهای دشمن به ویژه برای دولتمردانی است که در بخش هسته‌ای کشور فعالیت دارند.

انتهای پیام/86009/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول